Tippeljen, melyik élelmiszerben a legnagyobb a sajátmárkás termékek aránya?

agrarszektor.hu
Magyarországon 2017-ben mintegy 1 százalékpontot nőtt a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése, ezzel a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasították ki. A kereskedelmi márkák, köznyelven sajátmárkás termékek, népszerűsége globálisan ismét felívelőben van, amely mögött a kiskereskedelemben tapasztalható forradalmi változások húzódnak - áll a NAK élelmiszeripari hírlevelében.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A következő öt évben gyökeresen átformálódik a gyártókhoz és kereskedőkhöz fűződő fogyasztói viszony, hosszú távon pedig a teljes kiskereskedelmi struktúra. A kereskedők terjeszkedési stratégiájuk kiemelt részeként mind nagyobb hangsúlyt fordítanak saját márkáik megjelentetésére az online és offline csatornákon.

A globális trendekkel összhangban a magyar fogyasztók is szívesen voksolnak a sajátmárkás árucikkekre, mert úgy vélik, azok minőség tekintetében nem maradnak el a gyártói márkáktól.

A Nielsen vásárlói trendeket vizsgáló ("Shopper Trends") kutatása szerint a válaszadók 41 százaléka vélekedik így. Közel egyötödük szerint fejlődik a sajátmárkás árucikkek minősége. A magasabb minőség iránti fokozott fogyasztói elvárásokra reflektálva a kereskedelmi márkák portfóliójában is megfigyelhető az ún. prémiumizáció jelensége, vagyis valamivel magasabb áron, jobb minőségű termékpaletta kerül a boltok polcaira, valódi versenyt támasztva ezzel a gyártóknak.

Európában a globális átlaggal szemben is magasabb a kereskedelmi márkák értékbeli piaci részesedése. A 17 százalékos világátlaggal szemben 31 százalék volt 2016-ban, utóbbi közel 1 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. Magyarországon az élelmiszerek között hasonló a tendencia, 28-ról 29 százalékra nőtt a sajátmárkás termékek értékben mért piaci részesedése.

A Nielsen által monitorozott 15 legnagyobb élelmiszerkategória közöt a sajátmárkás részarány nagysága szempontjából vezet az állateledel (58 százalék), étolaj (53 százalék) és tejföl (42 százalék). A vegyi áruk között jóval erőteljesebb a gyártói márkák dominanciája. Mind 2016-ban, mind pedig 2017-ben a teljes forgalom több mint négyötödét tudhatták magukénak (a kereskedelmi márkák részesedése 18 százalék).

Univerzális tendencia, hogy a válságból kilábaló gazdaságok fogyasztói megtartják a recesszió során kialakított vásárlói szokásaikat, ami jelen esetben az általában alacsonyabb árszínvonalat képviselő kereskedelmi márkák malmára hajtja a vizet.

De mint említettük, a prémiumizációs törekvések is megjelentek a kereskedelmi láncok árukínálatában, amely erőteljes és hatékony válasz a magasab színvonalat igénylő keresletre.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?