2024. november 21. csütörtök Olivér
Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

agrarszektor.hu
Az Innova Marketing Insights globális kutatócsoportja kiadta legfrissebb jelentését az élelmiszeripari ízek idei top trendjeiről. A lista alapját az élelmiszeripari törekvések és termékinnovációk adták.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A szervezet globális felmérése alapján a fogyasztók több mint fele (56%) egyetért abban, hogy az adott márkával kapcsolatos történések befolyásolják vásárlási döntéseiket - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A fogyasztókat egyre inkább "elbűvölik" a termékek és a márkák mögött meghúzódó történetek, amiben az ízek kulcsszerepet játszanak. További fontos trendek közé tartoznak a növényi ízek, a wellness előnyök, a makrotápanyagok egyensúlya és a fogyasztás élményét fokozó állományok.

1. Mesemondás

A fogyasztók élelmiszer-összetevők eredete iránti érdeklődése egyre inkább fokozódni látszik. 40%-uk szeretné megismerni az adott márka körüli történetet annak érdekében, hogy feltárja az összetevők forrását. A történetmesélés fontos eleme az autentikus íz, és receptúra, az alapanyagok eredete, vagyis az egyediség.

2. A növények ereje

Az Innova felmérése alapján öt fogyasztóból három igyekszik egyre több növényi összetevőt beépíteni étrendjébe. Így a növényi ízek megjelenését, és velük a növényi színek kavalkádját (pl. lila burgonya) jelentős trendként tartják számon.

Lila burgonya, francia nevén Vitelotte noire

3. Wellness ízek

Az egészséges életmód trendjét nem csak a növényi alapú élelmiszerek mozgatják, hanem a mentális és a fizikális (wellness) jólétre való törekvés is. A gyógyhatású ízesítők, amelyek segítik a pihenést, a stressz elkerülését, vagy fokozzák az alvás minőségét (pl. levendula, kurkuma) egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. A virágok ízeit visszaadó italokhoz például hangulatok társíthatók és pihentetőnek vagy éppen ellenkezőleg, energizálónak tekinthetők.

4. Makrotápanyag kihívás

A fogyasztók egészséghez való kapcsolata a makrotápanyagok területén is változik. Így külön kihívást jelent az ízek egyensúlyának megőrzése, miközben csökkentenünk kell termékek cukor-, kalória- és/vagy zsírtartalmát.

5. Szerkezeti kihívás

Tízből hét fogyasztó egyetért abban, hogy a szerkezet fokozza az elfogyasztott étel élményét, illetve 60%-uk konkrét vásárlási döntését is befolyásolja a textúra. Ennek fényében fokozott érdeklődés tapasztalható azon ízesítőanyagok iránt, amelyek gazdagabb textúrát és fokozott élményt tudnak biztosítani (pl. karamell).

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?