Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

Ezekre az élelmiszerekre kattantak rá idén az emberek: iszonyúan népszerűek

agrarszektor.hu
Az Innova Marketing Insights globális kutatócsoportja kiadta legfrissebb jelentését az élelmiszeripari ízek idei top trendjeiről. A lista alapját az élelmiszeripari törekvések és termékinnovációk adták.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A szervezet globális felmérése alapján a fogyasztók több mint fele (56%) egyetért abban, hogy az adott márkával kapcsolatos történések befolyásolják vásárlási döntéseiket - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A fogyasztókat egyre inkább "elbűvölik" a termékek és a márkák mögött meghúzódó történetek, amiben az ízek kulcsszerepet játszanak. További fontos trendek közé tartoznak a növényi ízek, a wellness előnyök, a makrotápanyagok egyensúlya és a fogyasztás élményét fokozó állományok.

1. Mesemondás

A fogyasztók élelmiszer-összetevők eredete iránti érdeklődése egyre inkább fokozódni látszik. 40%-uk szeretné megismerni az adott márka körüli történetet annak érdekében, hogy feltárja az összetevők forrását. A történetmesélés fontos eleme az autentikus íz, és receptúra, az alapanyagok eredete, vagyis az egyediség.

2. A növények ereje

Az Innova felmérése alapján öt fogyasztóból három igyekszik egyre több növényi összetevőt beépíteni étrendjébe. Így a növényi ízek megjelenését, és velük a növényi színek kavalkádját (pl. lila burgonya) jelentős trendként tartják számon.

Lila burgonya, francia nevén Vitelotte noire

3. Wellness ízek

Az egészséges életmód trendjét nem csak a növényi alapú élelmiszerek mozgatják, hanem a mentális és a fizikális (wellness) jólétre való törekvés is. A gyógyhatású ízesítők, amelyek segítik a pihenést, a stressz elkerülését, vagy fokozzák az alvás minőségét (pl. levendula, kurkuma) egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. A virágok ízeit visszaadó italokhoz például hangulatok társíthatók és pihentetőnek vagy éppen ellenkezőleg, energizálónak tekinthetők.

4. Makrotápanyag kihívás

A fogyasztók egészséghez való kapcsolata a makrotápanyagok területén is változik. Így külön kihívást jelent az ízek egyensúlyának megőrzése, miközben csökkentenünk kell termékek cukor-, kalória- és/vagy zsírtartalmát.

5. Szerkezeti kihívás

Tízből hét fogyasztó egyetért abban, hogy a szerkezet fokozza az elfogyasztott étel élményét, illetve 60%-uk konkrét vásárlási döntését is befolyásolja a textúra. Ennek fényében fokozott érdeklődés tapasztalható azon ízesítőanyagok iránt, amelyek gazdagabb textúrát és fokozott élményt tudnak biztosítani (pl. karamell).

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?