Francia farmer: 100 millió palack francia pezsgővel nem koccintanak idén

Francia farmer: 100 millió palack francia pezsgővel nem koccintanak idén

Takarék Agrár24
A pandémia hatására kevesen gondolnák, de a francia pezsgők piaca az 1920-as évek nagy válásághoz mérten is drámaian visszaesett, vagyis a sima borászatokhoz képest jobban érintette a pezsgő pincészeteket a kialakult vírushelyzet.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Idén több mint 30%-kal csökkentek a pezsgő pincészetek bevételei, így a kiesett, 2020-ban már nem pótolható árbevétel lassan közelíti a 2 milliárd eurót. Ez azt is jelenti, hogy közel 100 millió palack pezsgő maradhat év végén bontatlanul a pincékben. Szerencsére eltartható a nemes nedű, ha lesz hozzá elegendő hely, így nem feltétlen számíthatunk arra, hogy a minőségi, francia pezsgők ára csökkenni fog.

A hirtelen keresletcsökkenéshez több módon igyekeznek alkalmazkodni a francia termelők, lehetőleg koordináltan, a több mint 16 ezer termelőt képviselő francia pezsgőgyártók egyesületének (CVIC) segítségével. A termésredukálás sajnos már nem elegendő, a leszüretelt szőlőket is részben kézfertőtlenítő gyártásra kell felhasználni, továbbá olyan tételekkel is számolni kell, ahol csak a megsemmisítés lesz a megoldás. Mivel magas minőségű, jellemzően idős szőlő ültetvényeken folyik a munka, ezért a termelők nehezen élik meg ezt az értékpusztulást. A mennyiségek korlátozása a kisebb pezsgő pincészeteket ráadásul relatív nehezebb helyzetbe hozza a nagyokhoz mérten is.

Rövidtávon átmeneti megoldást adhatnak a beavatkozások termelői oldalon, azonban évekig jelentős lesz a negatív hatás, ha csak nem sikerül hatásos vakcinát fejleszteni a covid-19 vírus ellen. Ennek megvalósulása esetén is időnek kell eltelnie, mire a világ számos részén újból nagyobb társaságok mernek felhőtlenül ünnepelni, francia pezsgővel koccintani, akár fesztiválokon, rendezvényeken, vagy esküvőkön.

A termelők egy része már a francia pezsgő marketing üzenetének finomhangolásán is dolgozik. Azaz ne csak az ünnepi alkalmakkor, hanem a gyakoribb, minőségi italfogyasztás tekintetében is jobban elérjék a lehetséges fogyasztókat.

Történelmi léptékben nézve a francia pezsgő pincészetek már korábban is éltek át válságokat és sikeresen alkalmazkodtak. Hosszú utat járt be a híres francia ital a XIX. századi desszert kategóriától a manapság népszerű nyers, azaz brut pezsgők világáig. Egyes termelők - bár egyelőre kisebbségben vannak véleményükkel - még azt is megfogalmazták, hogy a specializáció helyett lehet, hogy újból bővíteni fogják a termékpalettájukat, és nem csak pezsgő italokat gyártanak, hanem hagyományos, vörös és fehér borokat is, ahogy elődjeik is tették a múltban.

Forrás: https://apnews.com/3a34b8e8c7781334a0bf517645c7ce5e

Szerző: Antal Áron - Takarékbank Agrárcentrum

Támogatott tartalom! A cikk megjelenését a Takarékbank támogatta.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?