Megőrülnek az emberek ezekért a borokért: iszonyúan népszrerűek

Megőrülnek az emberek ezekért a borokért: iszonyúan népszrerűek

agrarszektor.hu
Mindenki, főleg a rozét készítő borászok, előszeretettel mondja, hogy a rozé töretlenül népszerű, és évről évre nő ennek a borstílusnak a rajongótábora, ezzel együtt pedig az eladási számai is. Vajon igaz ez? És milyen irányzatokra kell odafigyelnünk, ha lépést akarunk tartani a trendekkel?

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Az International Wines and Spirits Record (IWSR), a nemzetközi bor- és párlatpiac kutatására specializálódott cég elemzői a legfrissebb, 2019-es adatokat vizsgálva arra jutottak, hogy a rozé továbbra is az egyik legerősebb trend a világon - írja közleményében a Wineglass Communication. Dan Mettyear, az IWSR borkutatási igazgatója szerint a rozé egyértelműen növekedési pályán van. Mint mondta, a rozé továbbra is az egyik legerőteljesebb és legszélesebb körű trend a borokon belül, olyan sokszínű piacokkal, mint az Egyesült Államok, Paraguay, Kína és Namíbia. Ahogy a rozétrend az elmúlt években fejlődött, a fogyasztók igényei úgy tolódtak el a könnyebb, provence-i stílus irányába, ami megtestesíti az élénk, nyári pillanatokat. És valóban, a provence-i bor exportja az elmúlt öt évben évente átlagosan 28%-kal nőtt.

December 3-4-én rendezi meg a Portfolio Csoport kétnapos siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárrendezvényének számít. Az esemény egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről. A konferencia napirendre veszi az ágazati szereplőit érintő legforróbb témákat és legfontosabb szabályozási változásokat is. 

2020 elején a Decanter magazin a borvilágot érintő trendek és a piacot érintő kérdések között több rozés topikot is említ. Szerintük mire kell figyelni idén? Az egyik nagy változás Olaszország felől jön, ahol a prosecco jogszabályi változásai miatt a termelők 15%-ban pinot noirt is használhatnak a glera mellett, így készítve rozét Prosecco DOC név alatt. Tekintve, hogy a prosecco eddig is elképesztő mennyiségben fogyott világszerte, ebben a szegmensben a rozé hatalmas változásokat hozhat a piacon.

A mennyiségi változások mellett a minőség és a stílus is változni fog az előrejelzések szerint. Várható, hogy a rozé a "komoly bor" kategóriában is növekedni fog, azaz egyre több magasabb árú, csúcsminőségű rozé kerül a piacra. Elég csak arra gondolni, hogy 2019 végén a francia luxusmárkákat tömörítő LVMH többségi befolyást szerzett a provence-i Château d'Esclans borászatban, amely Whispering Angel nevű rozébrandjéről híres. Ennek alap tétele 20 euró körül kapható, de 100 euróért is vehetünk tőlük palackot.

Ezzel egyidőben a rozét készítő borászoknak érdemes a vegán szegmensre is figyelmet fordítani, hiszen számíthatunk arra, hogy egyre több vegán matrica jelenik meg a palackokon, és a webáruházak is kialakítanak egy külön részt ezeknek a boroknak. Az Egyesült Királyság egyik vezető online borkereskedése, a Majestic már 2019-ben 200 bort listázott vegánként, szemben az egy évvel korábbi 39 borral.

A rozé egyik nagy erőssége abban rejlik, hogy - bár azt hinnénk, hogy a rózsaszín elriasztja őket - a nők mellett a férfiak is ugyanolyan szívesen fogyasztják. Az Y-generáció pedig még divatosabbá tette, hiszen a közösségimédia-platformokon menőnek számítanak az olyan hashtagek, mint az #roséallday. Pont a vizuális megjelenítés miatt a palacknak, címkének egyre nagyobb a jelentősége, ahogy előtérbe kerülnek az alternatív csomagolási megoldások is, akár a kisebb kiszerelésű üvegek, fémdobozok vagy a környezetbarát innovációk, kartondobozok. A lényeg, hogy legyen színes és feltűnő, és mutasson jól az Instagramon.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?