Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A kutatás alapján úgy tűnik, hogy Európa-szerte az emberek többet költenek helyben. A magyar válaszadók 40%-a ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49%), 30%-uk mondta motivációként az egyszerűbb közlekedést, illetve ugyancsak 30%-a emelte ki a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27%-át mások ajánlása motivál a helyi közösségekben való költésre, míg a válaszadók közel negyede (24%) szerint a kínálat minősége jobb is itt, derült ki a Mastercard közleményéből.
Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók majdnem fele (49%) a kényelmet emelte ki, 40%-uk említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31%-uk pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a legnépszerűbb: 37%-uk jelölte meg a kényelmet, 35%-uk említette a közlekedést és 30%-uk pedig a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokkal indokolta a döntését.
Az európaiak csaknem háromnegyede (72%) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72%-a bízik a helyi boltosok ajánlásaiban. Magyarországon az előbbi arány 73%-os, míg a boltosok javaslataiban az európai átlagnál valamivel kevesebben, 69%-ban bíznak.
A karantén kezdete óta a közösségi értékek is komoly változásokon mentek át. Az emberek 58%-kal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49%. Majdnem minden ötödik válaszadónak (19%) van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához, a magyar válaszadóknál ez csak 14%-os arány, az európai válaszadók 44%-a veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését, a magyaroknál ez az arány még csak 35%-os. Ezen kívül az európai válaszadók 18%-a tagja helyi közösségi WhatsApp csoportnak, míg ez utóbbi a magyaroknak csupán az 5%-áról mondható el.
A kutatásból az is kiderült, hogy a helyi postahivatalok, kocsmák, iskolák, parkok és saroküzletek jelentik a modern közösség öt legfontosabb elemét. A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Európában, ebben a sorrendben az iskola, a kávézó, a pékség, a posta, a park, a sarki bolt, a kocsma, a templom, a könyvtár és a hentes volt. Magyarországon ezt a listát a templom, az iskola és a park vezeti, ezeket követi a művelődési vagy közösségi ház, a posta, a múzeum és a sarki bolt, a felsorolást pedig a könyvtár, a kocsma és a pékség zárja.
Az idei koronavírus-válság súlyos gondokat okozott a kisvállalkozások nemzetgazdaságban betöltött szerepét tekintve, de a Mastercard által globálisan vállalt 250 millió dolláros segítség, és a helyi vállalkozásokba vetett bizalom segítheti az érintettek talpra állását. A cél az, hogy ezek a vállalkozások képesek legyenek hosszú távon is bővülni, nem csak a helyi közösségeket, de a teljes gazdasági szektort segítve. A Mastercard Európában több olyan szolgáltatást is bevezetett, amellyel ezt a célt szolgálja, ilyen többek között a Business Unusual platform és a Mastercard Trade Solution. Ezek a hagyományos banki szolgáltatásokon túl segítik a vállalkozásokat, így azok pénzt és időt takaríthatnak meg.
Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke elmondta, hogy a kisvállalkozások jelentik a gazdaság gerincét. Amint az emberek szorosabb kapcsolatba lépnek helyi közösségükkel, újra felfedezik a környéken található változatos és egyedülálló kisvállalkozásokat.
- mondta Mark Barnett