Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A vizsgált időszakban a kivitel elérte a 300 ezer hektolitert, ami a 2019-es érték 138 százaléka. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a Világgazdaságnak elárulta, hogy a kiemelkedő exporteredmény ellenére az összforgalom csak 3,108 millió hektoliter volt idén januártól júniusig, ami a két évvel ezelőtti bázisidőszak értékesítés 96 százalékának felelt meg.
Sokan számítottak arra, hogy a szállodákat, éttermeket, kávéházakat tömörítő HoReCa-szegmens statisztikáiban már markánsan visszaköszön a vendéglátóipar újraindulása és akár a labdarúgó Európa-bajnokság által generált többletfogyasztás is. A jellemzően HoReCa-szektorban forgalmazott visszaváltható üveges sörök értékesítése 391 ezer hektoliter volt, ami a 2019-es forgalom mintegy 60 százalékát tette ki, míg a csak ebben a csatornában forgalmazott hordós sör 108 ezer hektoliteres eladása mindössze a 40 százalékát adta a két évvel ezelőtti január-júniusi forgalomnak. Ha viszont figyelembe vesszük ezen kiszerelések júniusi forgalmát, akkor kedvezőbb képet kapunk, hiszen már mindkettő elérte a 2019. évi érték 83 százalékát a maga 113, valamint 63 ezer hektoliteres mennyiségével.
- vélekedett a sörszövetség igazgatója.
Egyúttal a vendéglátóipar újraindításakor hirtelen megnövekedett igényekre a söripar felkészült, és folyamatosan tudott szállítani az előre kialakított készleteiből. Eközben a gyári szakemberek elvégezték a korábban leállított csapolóberendezések üzemszerű működésének előkészítését, és azóta is az igényeknek megfelelően végzik a karbantartásukat és tisztításukat. A sörgyárak az év elején számtalan új termékkel jelentek meg, amelyek megismertetéséhez biztosították a vendéglátóhelyi fogyasztás új kellékeit és a termékek ismertetőit. A jól ismert és kedvelt sörök esetében pedig biztosították az időközben elavult vagy megsérült márkaazonos eszközök cseréjét is.
Kiderült az is, hogy a minőségi italokat sokan részesítik előnyben, hiszen a nehezített pályán mozogva is folytatódott a térnyerésük: a júniusi fogyasztási adatok is hűen tükrözik, hogy a prémium és a szuperprémium kategória továbbra is növekszik. Ezek együttes forgalma 2019-hez képest 20 százalékkal nőtt, míg a középkategóriás sörök értékesítése nem változott, a gazdaságos kiszerelés eladása pedig 10 százalékkal esett. Kántor Sándor szerint a fogyasztók egyre inkább az értéket keresik a sörben is, ennek köszönhetően az öt legnagyobb gyártó forgalmában júliusban a szuperprémium és prémium kategória együttesen elérte a 29 százalékos részarányt, ami az év elején bevezetett számtalan új termék kedvező fogadtatásának és a jól ismert minőségi márkák sikeres megújításának tudható be.