Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas így nyilatkozott: "Ezek az eredmények nagy előrelépést jelentenek az EU arra irányuló erőfeszítéseiben, hogy a közlekedést fenntarthatóbbá tegye. A felmérés szerint az emberek értik, mi forog kockán, és hajlandók áldozatokat hozni azért, hogy csökkentsék a környezetre gyakorolt hatásukat. Az olyan ötletes kezdeményezések, mint például a megtett kilométerszámtól függő díjrendszerek és az összes közlekedési módra érvényes jegy a legkorszerűbb technológiát használják fel, valamint lehetővé teszik, hogy tájékozott döntéseket hozzunk arról, milyen utazási eszközöket veszünk igénybe."
A környezetbarátabb autózáshoz szükséges kompromisszumok
A felmérésben részt vevő gépkocsihasználók többsége (66%) azt állította, hogy a kibocsátások mérséklése érdekében hajlandó kompromisszumot hozni az autó méretével kapcsolatban, és 62 százalékuk hasonlóan vélekedik a gépkocsi hatótávolságáról, vagyis arról a távolságról, amelyet autónkkal tankolás vagy feltöltés nélkül megtehetünk. Ezenkívül a felmérésben részt vevők több mint a fele (60%) hajlandó többet fizetni egy autóért, ha ezáltal csökkenthetők a kibocsátások.
A tényleges gépkocsihasználaton alapuló díjrendszerek támogatása
Az európai uniós polgárok fele egyetért azzal, hogy a meglévő gépkocsidíjakat az autók tényleges használatát alapul vevő új díjrendszerek váltsák fel. Az ilyen díjrendszerek a gépkocsivezetők körében még népszerűbbek: 53 százalékuk egyetért a meglévő díjak felváltásával.
A gépkocsi választásának okai
A gépkocsit használók nagy többsége (71%) úgy véli, hogy a tömegközlekedés nem olyan kényelmes, mint az autóvezetés. Hasonló arányuk (72%) úgy nyilatkozott, hogy a csatlakozások hiánya gátolja őket a tömegközlekedés használatában (ezt 49 százalékuk "rendkívül fontos" tényezőként emelte ki). A gépkocsihasználók 64%-a az alacsony járatsűrűséget, 54 százalékuk pedig a tömegközlekedés megbízhatóságának hiányát jelölte meg okként.
A gépkocsihasználók ösztönzése más közlekedési módok igénybevételére
Az autót naponta használókat megkérdezték, mi kellene ahhoz, hogy más közlekedési módokat is igénybe vegyenek. Nagyjából kétharmaduk (65%) ezt akkor venné fontolóra, ha könnyebb lenne egyik közlekedési módról a másikra váltani, 52 százalékuk pedig akkor, ha a menetrendekről jobb (online) tájékoztatás állna rendelkezésre. A válaszadók 47%-a akkor látna esélyt a váltásra, ha az állomások szebbek lennének, 38 százalékuk pedig akkor, ha online is lehetne jegyet vásárolni.
Nagy érdeklődés az összes közlekedési módra érvényes jegy iránt
Az uniós polgárok közel kétharmada (71%) gyakrabban venné igénybe a tömegközlekedést, ha lehetne olyan jegyet váltani, amelyik az összes tömegközlekedési eszközre érvényes. Ezt a lehetőséget az gépkocsihasználók is nagymértékben támogatják (66%).
Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóságának megrendelésére készült felmérésben a 27 tagállamban 25 570-en vettek részt.