Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Pro Carton kartonpapír-ipari európai szövetség megbízásából 5000 európai fogyasztó megkérdezésével Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett kutatás eredményei szerint a német fogyasztók több mint fele (59%) azt állítja, hogy 2019 óta fontosabbá vált számára a fenntartható életmód. Elkötelezettségük a fenntartható életmód iránt nyilvánvaló: míg minden tizedik német fogyasztó hajlandó lenne 10-20%-kal többet költeni egy olyan termékre, amely kevésbé terheli a környezetet, addig 2%-uk akár 20%-kal vagy még többet is - ez a legmagasabb arány egész Európában. A fogyasztók 25%-a költene 5-10%-kal többet, 34%-uk pedig azt tudja elképzelni, hogy 0%-5%-kal többet fizessen a környezetbarát csomagolású termékekért - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
A fenntarthatóság nem csak a fogyasztók vásárlási döntéseiben fontos tényező. A német fogyasztók által említett öt legnagyobb kihívás között az éghajlatváltozás (63%) a második helyen áll a háború (74%) után, amelyet a megélhetési költségek (60%), a szegénység (51%) és az óceánokban lévő műanyag (48%) követ. A megélhetési költségeket a fogyasztók Európa-szerte kiemelt problémának tekintik, a német fogyasztók háborúval kapcsolatos viszonylag komolyabb aggodalma pedig szinte biztosan a jelenlegi konfliktushoz való közelségüknek köszönhető a felmérés szerint.
A tanulmány szerint a német fogyasztók egyre inkább aggódnak az óceánokban lévő műanyaghulladékok miatt (64%), míg a műanyag csomagolások hatása miatt a fogyasztók több mint fele (58%) aggódik. A válaszadók több mint háromnegyede (77%) úgy véli, hogy a megélhetési költségek, az ukrajnai háború és a világjárvány következményei állnak a fenntarthatóbb életmód felé való erőteljesebb orientáció útjában. A 16-29 éves korosztályban ez az arány 84%-ra emelkedett, míg a 60 év felettiek körében 73%-ra csökkent.
Az éghajlatváltozás elleni küzdelem módjait vizsgálva a válaszadók több mint fele (54%) nyilatkozott úgy, hogy vásárlásai során tudatosan csökkenti a műanyagba csomagolt termékek számát, 47%-uk pedig több hulladékot hasznosít újra. Európa-szerte a válaszadók 60%-a állítja, hogy több csomagolást és terméket hasznosít újra, mint két évvel ezelőtt. Olaszországban ez az arány 69%, Franciaországban 60%, Spanyolországban 61%, az Egyesült Királyságban pedig 60%. Ez az eltérés Németországhoz képest valószínűleg azzal magyarázható, hogy Németország már jó ideje előrébb jár az újrahasznosítás terén, amit európai szomszédai most kezdenek utolérni. Ez abból is látszik, hogy a német fogyasztók körében a legmagasabb azoknak az aránya, akik azt állítják, hogy ugyanannyit hasznosítanak újra, mint két évvel ezelőtt (43%).
A tanulmány a német fogyasztók csomagolással kapcsolatos megítélésének változását is vizsgálta. Több mint a fogyasztók fele (52%) szerint a termékcsomagolás környezeti hatása fontosabbá vált számára az elmúlt tizenkét hónapban, 40%-uk a felhasznált csomagolásokkal kapcsolatos aggodalmak miatt váltott márkát vagy terméket. Ha a fogyasztóknak két különböző csomagolási forma közül kellett választaniuk, a kartoncsomagolás mellett döntöttek. A németek e gazdaságilag és ökológiailag ésszerű csomagolóeszköz iránti preferenciája a 2019-es 82%-ról 2022-re 89%-ra emelkedett, amivel Németország a második helyre került a kartondoboz preferenciája tekintetében Spanyolország után, ahol 90%-os volt az arány.