Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A világon hagyománya van a geoglifák, vagyis a hatalmas méretű, a felszíni rétegek átmozgatásával készített ábrák készítésének. Ilyenek például a perui Nazca-vonalak, vagy a híres angliai dombrajzok Westburyi Fehér ló, az Uffingtoni Fehér ló, vagy a Wilmingtoni Hosszú Ember. Ezeknek közös jellemzője, hogy nem tudjuk, kik és mi célból hozták őket létre, és hogy csak a megfelelő távolságból vagy magasságból értelmezhetőek. Modern megfelelőik a magyarra tájművészetnek fordított land art installációk. Ezek már gyakran egyértelmű céllal készülnek, ami egyebek mellett lehet reklám, játék vagy megemlékezés.
Most ezt a módszert választotta egy csapat angol művész, hogy Somerset megyei Blagdon közelében egy hatalmas, 70 méter széles, 50 méter magas dombrajzot készítsenek el. Az elkészült műalkotás egyszerre ötvözi magában a régi geoglifák egyszerűségét és minimalizmusra törekvését, valamint a modern tájművész installációk provokatív, humoros és gondolatébresztő vonásait. Az alkotás ugyanis, egy hétköznapi tehenet ábrázol, és teljes egészében trágyából, mégpedig tehéntrágyából készült. Egészen pontosan 3 ezer vödör tehéntrágyából, árulta el Heather Jane Wallace, az installációt létrehozó művészcsoport egyik tagja.
Mint kiderült, az installációt a dombtetőn található Yeo Valley organikus gazdálkodással foglalkozó, családi irányítású vállalat rendelte meg, 25 éves fennállásának emlékére. Sarah Mead, a vállalkozás egyik tagja elárulta, hogy az installációhoz a Yeo Valley saját teheneinek trágyáját használták a művészek. Az alkotás komoly üzenetet is hordoz, méghozzá azt, hogy az organikus gazdálkodás a természetes környezetért van, nem pedig ellene, árulta el Sarah Mead. Az organikus gazdálkodás segít a klímaváltozás mérséklésében is, ugyanis az egészséges talaj képes megkötni a légkörbe került szénvegyületeket.
Heather Janes Wallace azt is elmondta, hogy nagyon megerőltető volt a meredek domboldalon felcipelni azt a rengeteg vödörnyi trágyát. Az is okozott némi nehézséget, hogy felmérjék, milyen arányokkal dolgozhatnak, a művészek ugyanis hamar rájöttek, hogy a finomabb részletek, mint például a szempillák kidolgozására egyszerűen nem lesz módjuk. Az óriástehén azonban nem marad örökre a táj része. Mivel trágyából készült, idővel el fog tűnni a domboldalról, de a művészek és a Yeo Valley szerint épp ez volt a céljuk az installációval.
(A hír eredeti nyelven a Yeovil Express oldalán olvasható el.)