Egy hatalmas traktor, amely mindenkit megőrjít

agrarszektor.hu
Szerencsések voltak, akik láthatták, és az előzetes teszteken kipróbálhatták az AGCO csoport legújabb nagytraktorát. A Challenger 1000-es erőgép a Farm Progress Show nevű rendezvényen mutatkozik be a szélesebb közönség előtt augusztus legvégén.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A Challenger 1000-es széria 4 modellt foglal magában a 396-517 LE-s teljesítménytartományban - írja a Farm Industry News. A Fendt 1000 Varióval való hasonlósága nem véletlen, hiszen a Challenger a német márkával egyazon "istállóhoz" tartozik, az amerikai AGCO csoporthoz. A sárga-fekete erőgép 1050-es típusát hosszú ideig tesztelték Georgia állam déli részén (híres gyapottermesztő vidéken), mégpedig egy speciális, 10 méteres munkaszélességű magágykészítő eszközzel, 13-14 km/h-s munkasebességnél. Az extrém igénybevétel során a traktor 50-52 liter üzemanyagot fogyasztott óránként, ami igen kedvező értéknek számít.


A Challenger 1000-es típus motorja egy 12,7 literes MAN erőforrás, amelynek fontosabb elemeihez - a szerkezet meghökkentő méretei ellenére - könnyen hozzá lehet férni. Ez szolgáltatja az energiát az AccuDrive erőátviteli rendszernek is, amelyhez egy fokozatmentes (CVT) váltó is tartozik. Közúti haladásnál a mellső kerekek lekapcsolódnak a rendszerről, csupán a kormányzásban van szerepük, a szántóföldön pedig csak akkor csatlakoznak vissza, ha a hátsó kerekek nem biztosítanak elég tapadást.


A motor úgy lett megtervezve, hogy viszonylag alacsony fordulatszám mellett produkáljon magas nyomatékot, a maximumot például 1100-1500 1/perc között adja le. Országúton a traktor akár 50 km/h sebességgel is haladhat, de szükség esetén 20 m/h minimális sebességgel is képes dolgozni. A MAN motor megfelel a Tier 4 Final emissziós előírásoknak, ráadásul mindezt speciális szűrők és dízel-oxidációs katalizátor nélkül teszi.

Érdekes megoldás, hogy a hűtőventilátort egy önálló hidraulikus motor hajtja, vagyis nem vesz el erőt a dízelmotortól, és csupán akkor kapcsol be, amikor valóban szükség van rá. Az első pótsúlyozást sem a hagyományos módon oldották meg, hanem egyszerre négy különböző tömegű súlyt biztosítanak a traktorhoz, és a kezelő azt csatlakoztatja hozzá, amelyiket az adott munkaművelethez éppen a legideálisabbnak tart.
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 24. 14:02