Így néz ki egy traktor, ha a Ferrari dizájnere tervezi

agrarszektor.hu
A traktorok ma már nemcsak egyszerű munkagépek, de afféle státuszszimbólumok is, amelyeknél a belső műszaki tartalom mellett éppolyan fontos a külső megjelenés is. A Zetor nemrég az olasz Pininfarinára bízta erőgépei "plasztikázását", míg a japán Yanmar ennél is nagyobbat dobott: egyenesen a Ferraritól igazolt sztártervezőt magának.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az évszázados múltra visszatekintő Yanmar a II. világháború előtt kezdett el traktorokat gyártani. Ez még meglehetősen kezdetleges eszköz volt, a vezetője fülke híján mögötte sétált, mintha egy termetes rotációs kapát irányított volna.

Az első "igazi" traktoruk 1967-ben gördült le a szerelőszalagról. Az alapító Magokichi Yamaoka viszont jóval korábban, 1933-ban fejlesztette ki kompakt, kisméretű, alacsony fogyasztású dízelmotorját, amely révén hatékony és gazdaságos erőgépet tudott biztosítani a - művelésnél és betakarításnál addig kétkezi munkásokat alkalmazó - szigetországi rizstermesztők számára.

 

Zöldítés, új élelmiszeripari GINOP források, uniós pályázati dömping, agrárfinanszírozás, versenyképes húsmarhatartás - és ez még csak néhány téma, amelyekről az idei hajdúböszörményi Kelet-magyarországi Agrárfórumon hallhat! Nemcsak szakmai program hanem kiváló kapcsolatépítési lehetőségek és egyedülálló attrakciók is várják: versenytraktorok, traktorhúzó verseny, 3 napos agrárexpó, traktorkarnevál. Kattintson a részletes programért és jelentkezzen azonnal!

Jelenleg a cég 15 ezer dolgozót foglalkoztató, 6 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkező óriásvállalat, és a neve Magyarországon sem cseng ismeretlenül. A Yanmar már akkor elkötelezte magát a környezetkímélő és takarékos erőforrások mellett, amikor ez még nem volt divat, sőt az 1970-es évek második felétől olyan neves partnerrel kezdett közösen traktorokat gyártani, mint a John Deere.

közelmúltban aztán újabb támadást indítottak az észak-amerikai piacon, bemutatták ugyanis az YT szériát, amelybe háromféle traktor tartozik a 35-59 LE-s teljesítménytartományban. A Tier 4 emissziós előírásokat játszva teljesítő 3 és 4 hengeres motorok, valamint az i-HMT névre keresztelt erőátviteli rendszer csúcskategóriássá teszik a japán kistraktorokat, de ami elsőre megfogja a semleges nézőket, az a "dögös" dizájn.

A formatervet Ken Okuyamára bízták, aki korábban a Ferrarinál és a Maseratinál is bizonyította képességeit, és egyáltalán nem tartotta "méltóságon alulinak", hogy a Yanmarnak is dolgozzon. Az eredmény egy agresszív megjelenésű, markáns, kemény élekkel rendelkező, aranyszínű keréktárcsákkal felszerelt erőgép lett, amely külsejét tekintve bátran felveszi a versenyt nagyobb társaival. A Yanmar az utolsó csavarig maga gyárt mindent a traktorain, és a gépek fülkés és fülke nélküli változatban egyaránt elérhetők.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?