Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A JCB egy brit multinacionális vállalat, amelynek központja Anglia kellős közepén, a mindössze 1700 lakosú Rocesterben található. A világ harmadik legnagyobb építőipari gépgyártója, de emellett a hulladékfeldolgozásban és a mezőgazdaságban is jelen van termékeivel.
Jelentkezzen most a Portfolio kétnapos agrárkonferenciájára!
Agrárszektor 2016: két nap, 70 előadó, 800 résztvevő, és a magyar agrárszektor legforróbb témái
A cég névadója Joseph Cyril Bamford (JCB) volt, aki "percekkel" a II. világháború befejezése után, 1945 októberében alapította vállalkozását egy szűkös garázsban, akkor még egyszerű, billenthető pótkocsikat készítve. Ma már fia, Anthony Bamford az elnök, és 4 kontinensen 22 üzemük működik. Érdekesség, hogy Anthony szintén 1945 októberében született, és 1990-ben lovaggá ütötték, 2013-ban pedig a Lordok Házának tagjává választották. Vagyonát 2,2 milliárd dollárra becsülik.
A JCB nagy dobásra készült 1991-ben, amikor elhatározta, hogy megreformálja a talán legelterjedtebb, legkiforrottabb konstrukciójúnak tekintett mezőgazdasági gépet: a traktort. Így született meg kereken 25 éve a Fastrac gyorstraktor, amely közúton akár 70-80 km/h-s haladási sebességet is el tud érni.
Az univerzális erőgép természetesen hagyományos traktorként is használható, ám igavonó képességét a teherautós szállítás gyorsaságával sikerült kombinálni. Az ötlet a cégalapító fiától, a jelenlegi elnöktől, Anthony Bamfordtól származik, és a prototípus elkészítésének már 1987-ben nekiláttak. A speciális fejlesztőcsapat a legnagyobb titokban dolgozott a JCB wrexami bázisának irodaépülete alatt kialakított műhelyben. Az elővigyázatosság érthető volt, hiszen forradalmian új termék készülődött, amely nagyjából be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, bár a használata nem terjedt el olyan széles körben, mint azt a megalkotói gondolták.
A vállalat 12 millió fontot költött a projektre, és 1991-ben rögtön két modellel rukkolt elő. A Fastrac 125-öst és 145-öst egyaránt 6 literes, hathengeres Perkins motorok hajtották, csupán teljesítményben mutatkozott köztük némi különbség (125, illetve 145 LE). Ez volt az első traktor, amely elöl-hátul teljes felfüggesztéssel rendelkezett, ma pedig már alapfelszereltség a 4 tárcsafék, opcióként pedig ABS fékrendszer is kérhető hozzá, pótkocsi-kivezérléssel.
A legújabb modelleket 6,6 és 7,4 literes AGCO Power (régebbi nevükön: Sisu) erőforrások hajtják. Szintén egyedülálló, hogy a motor és a váltó nem teherviselő részegységek. A traktor legelső tesztelői nemcsak a nagyobb vonulási és munkasebességet emelték ki, de meglepően kényelmesnek is tartották a Fastracet, amelyből a következő években sorra jelentek meg az egyre erősebb változatok.
2005-ben mutatták be a 250 LE-s Fastrac 8250-est, míg a 178-270 LE-s teljesítménytartományba eső Fastrac 7000 sorozat 2008-ban gördült le először a szerelőszalagról. A 2011-ben bemutatott Fastrac 3210 már a 300 LE fölötti kategóriát képviseli, míg a jelenleg futtatott, a csúcsgépnél valamelyest kisebb erejű (175-235 LE-s) 4000-es széria a 2013-as hannoveri Agritechnica kiállításon mutatkozott be a közönségnek.
A gazdálkodók többsége valószínűleg kíváncsi rá, mekkora lehet a gyorstraktorok maximális sebessége. A tesztkísérletek szerint 2006-ban egy speciálisan felkészített Fastrac 8250-essel 105 km/h-s tempót sikerült elérni, ami akkor természetesen világrekordnak számított. A JCB a Fastrac megalkotásának 25. évfordulójára elkészített 25 darab, ezüstre festett 4220-as típusú erőgépet, amelyekre rögtön lecsaptak a legelvetemültebb gyűjtők, hiszen pár óra leforgása alatt gazdára talált a limitált széria valamennyi példánya.