Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A JCB Fastrac 8290-es és 8330-as traktorokat az Egyesült Királyság legnagyobb mezőgazdasági és agrárgép-bemutatóján, a január közepi LAMMA kiállításon leplezték le a gazdálkodók előtt. Az érdeklődők már októberben ízelítőt kaphattak az új masinából, ám a sorozatgyártást csak a tavalyi év legvégén kezdték el. A brit cég 1991-ben vezette be a piacra a Fastrac traktorokat, amelyek nemcsak a szántóföldön voltak hatékonyak, de a közúton is, hiszen 70-80 km/h-s haladási sebességükkel minden korábbi erőgépet lepipáltak.
Az alapkoncepció nem sokat változott negyedszázad alatt. A Fastrac ma is az egyedüli olyan mezőgazdasági vontató, amely elöl-hátul teljes felfüggesztéssel rendelkezik. A nagy végsebességű "fenevadhoz" modern tárcsafék dukál, és szintén egyedülálló, hogy a motor és a váltó nem teherviselő részegységei a konstrukciónak. A fülke kényelmes, tágas és csendes, a kezelőszervek kézre esnek, a nagy üvegfelületek biztonságos kilátást tesznek lehetővé, és alapfelszereltségnek számít a légkondicionáló is. Mindezek természetesen az újonnan bemutatott 8290-es és 8330-as modellekre is igazak, amelyek immár 306, illetve 348 LE-s motorokkal vannak felszerelve.
A JCB új büszkeségei részben hasonlítanak a sikeres Fastrac 4000-es sorozat tagjaihoz, de azok 175-235 "lovas" teljesítményéhez képest egészen más ligában játszanak. A kisebbik változat hathengeres, 8,4 literes erőművel van felszerelve, míg a nagyobbikban a hasonló duplaturbós motor bő 40 LE-vel erősebbre lett hangolva. A mindössze 1500-as fordulatszámon leadott 1440 Nm-es nyomaték garanciát ad arra, hogy a gyorstraktorok nehéz talajon vagy megnövelt teher mellett is jó produkciót nyújtanak.
Hasznos felszereltség a JCB Hill Hold, amely automatikusan fékezve tartja a gépet, ha a kezelője megáll (például egy kereszteződésben), de ez a funkció igazából lejtős terepen éri meg a pénzét, hiszen növeli a biztonságot. A Rapid Steer funkció pedig 10 km/h alatti haladásnál könnyíti meg a traktoros munkáját, könnyebbé téve a manőverezést a táblavégi fordulókban és más szűk helyeken. Az első és hátsó tengelyre eső tömeg 50-50%-os aránya kiváló egyensúlyt biztosít a gépnek, a légfékrendszer és az ABS pedig a nyugodt, de határozott megállásban segít. A JCB még az olyan apróságokra is ügyelt, hogy a vezetőülés jobbra 50, balra pedig 20 fokos szögben elfordítható legyen, így a kezelő jobban szemmel tarthatja a vontatmányt.