Három nap extázist hozott a rózsaszín trikóval a Giro d'Italia Magyarországra, még azoknak is, akik nem különösebben követik a kerékpársportokat. Hála Valter Attila, Fetter Erik és Peák Barnabás magával ragadó versenyszellemének, a biciklizés Forma-1-ét ugyanis mindenki magáénak érezhette május 6-8. között. Amire a helyszínen legalább annyian felkapták a fejüket, mint a hazai eredményekre, az a szponzorok sorát erősítő New Holland T5 Dynamic Command traktorja volt egyedi Giro színekben és dizájnban. A szépség és nyers erő ötvözetét jelentő erőgép ráadásul a látvány mellett üzenet is volt gyártói oldalról: a precíziós gazdálkodáshoz nélkülözhetetlen csúcstechnológián túl gondolkodásmódban is azt képviselik, amit a jövő agrárszakemberei keresnek.
Giro d'Italia felbecsülhetetlen országreklám két keréken
21 szakasz, 22 csapat, 3410 km-es versenytáv, bejárva Magyarország és Olaszország legszebb tájait két keréken a május 29-ei veronai befutóig. A Giro d'Italia 1909 óta ott van a legrangosabb kerékpárversenyeinek dobogóján a Tour de France és a Vuelta a España mellett, ahol kétévente egy-egy külföldi ország kapja meg a lehetőséget, hogy a nagy rajt (Grande Partenza) házigazdájaként megmutassa magát a világnak. Több mint 200 ország mintegy 800 millió nézője szurkol ilyenkor élőben a csapatoknak, így ennyi otthonban figyelhetnek fel a házigazda ország szépségeire, kultúrájára, miközben közel útifilmminőségben peregnek az események a tévében. Magyarországon Valter Attila korábbi bravúros teljesítményét követően - első magyarként szerezte meg az éllovasnak járó rózsaszín trikót - a startot itthon nemcsak a rajongók, de az esemény támogatói is szinte eksztázisban várták.
A felfokozott hangulatnak megfelelően a szponzorok is igyekeztek egymásra licitálni a helyszínen, a megszokott kvíztől kezdve a helyszíni tekerésen át az embermagas kabala T-Rexig bármibe belefuthattunk a Giro-faluban. A helyben készülő szelfik száma alapján azonban a legnagyobb sikert a New Holland mezőgazdasági gépek Giro színekbe öltözött New Holland T5.140 Dynamic Command traktora aratta.
Giro d'Italia és New Holland mezőgazdasági gépek: a versenyszellem és a természet szeretete közös érték
Vajon milyen közös mondanivalója lehet egy, akár 8800 kg önsúlyú 140 LE-s univerzális erőgépnek a könnyed karbon országúti kerékpárokkal suhanó mezőnnyel? Gyártói oldalról Virginio Cesana, a CNH marketing menedzsere hangsúlyozza, több, mint gondolnák. Alapvető értékek terén - a fenntarthatósággal összhangban megvalósuló innováció, csúcsteljesítmény - a Giro és a New Holland gyakorlatilag egy nyelvet beszélnek.
"A mezőgazdaság legfontosabb feladata nem változott, etetnünk kell a bolygó egyre növekvő népességét. Ehhez két kihívásnak kell ma megfelelnünk: az egyik a fenntarthatóság, a másik, hogy visszacsábítsuk a fiatalokat az agráriumba. A New Holland épp ezért nem köt kompromisszumokat, traktorainkban a gazdálkodók számára ma a precíziós gazdálkodás csúcstechnológiája érhető el, miközben folyamatosan dolgozunk olyan alternatív erőforrásokkal működő új erőgépek bevezetésén is, mint a biometán üzemanyagot használó New Holland T6 Methane Power. Mindezért szívből, szenvedéllyel dolgozunk, amit igyekszünk minden lehetséges csatornán megosztani az agrárszakemberek új generációjával is. Tudjuk ugyanis, hogy a mezőgazdasági vállalkozók következő generációjának ugyanúgy számít a fenntarthatóan nyereséges munka, mint az, hogy a gépeikre, hivatásukra egyformán büszkék lehessenek. Úgy érezzük, hogy az erről való gondolkozás világszerte fordulóponthoz érkezett, mi azon vagyunk, hogy előremozdítsuk a változást, megmutassuk a gazdáknak, hogy ezen a téren is élen járunk. Ehhez kiváló lehetőség a kerékpársport támogatása, hiszen olyan alapértékeket képvisel, amiket mi a sajátunknak érzünk - a természet szeretete, csúcsteljesítményre törekvés, innováció például. Az esemény támogatásával üzenjük, hogy ez a szellemiség ott van a mezőgazdasági gépeinkben" - fogalmazott Virginio Cesana nem sokkal az Giro d'Italia időmérő futama előtt a Hősök terén.
Giro d'Italia T5.140 Dynamic Command: ahol hatékonyság, szépség és az új generációs agrárszakemberek vágyai találkoztak
A Hősök terén a Giro ikonikus rózsaszínjébe öltöztetett New Holland T5.140-esét a magyar gazdálkodóknak nem kell hosszasan bemutatni. A New Holland T5-ös szériája ugyanis igazi etalon a kompakt traktorok között. Egyesíti a masszív motorteljesítményta kiemelkedő fordulékonysággal, 75 és 140 LE között üzemanyag-hatékonyan ellát bármilyen feladatot, ami kis- és középgazdaságokban felmerülhet. Kisebb méretei dacára kezelőfülkéjében nagytraktoros kényelem vár kezelőire: tágas helykínálat, a kategória legjobb ülésválasztéka, amit autóipari minőségű kárpitozással vagy bőrborítással is kérhetünk. A gondtalan munkaórákról a kormány mögött továbbfejlesztett csoport PowerShift váltó, valamint a SideWinder II kartámasz gondoskodik, amivel a legmodernebb munkagépek irányítása is kézre áll. Az erőgéptípus szántóföldi munkánál épp olyan jól megállja a helyét, mint homlokrakodóval szerelve állattartó telepeken, de 4 hengeres, 4,5 literes FPT motorjával, nyolcfokozatú PowerShift váltójával a nagysebességű közúti szállításban sem lehet rá panasz.
A precíziós gazdálkodáshoz gyárilag felkészített Giro modellre pillantva látszik, a New Holland T5-tel a gazdálkodónak nem kell választania szemrevaló és megbízható erőgép között. A szériában a szépség ugyanis jól megfér a nyers erő mellett.
A márkakereskedő AGROTEC Magyarország Kft. csapatából Kovács György, aki jómaga szintén a kerékpársportok szerelmese, szívből támogatja mind a modellválasztást, mint azt, hogy a márka úgy döntött, szponzorálja az eseményt.
"A kerékpársport nekem azóta szerelem, mióta az 1990-es évek elején műholdas tévécsatornákkal bele tudtam nézni a Tour de France világába. Elkezdtem Miguel Induráinnak szurkolni, és egyszerűen beszippantott ez a sport. Azóta nemcsak szurkolok, de magam is tekerek, beszereztem egy jobb országúti kerékpárt, és hol barátokkal, hol magamban, amikor csak tehetem, a munkák mellett nyakamba veszem az országutat. Évente nagyjából 4-5 ezer kilométert teszek meg, egyedülállóan jó érzés, amikor egy 100 kilométeres etap végén az ember egy kávé mellett megpihen a barátokkal. A sportágnak nagy a rajongótábora, fontos értékeket képvisel a sportolói küzdelem, így nehéz volt eldöntenem, hogy minek örülök jobban: a magyarországi Nagy Rajtnak, vagy annak, hogy a New Holland is ott van a szponzorok között. A Szentlőrinci Központban előre jeleztem, hogy május 6-8-án szabadságon leszek, hiszen az esemény kiváló alkalom arra, hogy megmutassuk és megosszuk a hazai közönséggel a márka és a hivatalos magyar márkakereskedői csapat számára fontos értékeket. Azt pedig nem lehet eléggé kiemelni, hogy magyarként Valter Attiláék teljesítménye micsoda büszkeséggel tölt el. Bár amúgy Tom Dumoulin-drukker vagyok, természetesen épp úgy szurkolok annak, hogy Attila, Fetter Erik és Peák Barnabás a lehető legjobb eredménnyel zárja a versenysorozatot".
Nyereséges mezőgazdasághoz tervezett megbízható erőgépeket keres? Bízza a feladatot a New Holland traktorokra a precíziós gazdálkodás csúcstechnológiájával a magyar márkakereskedő AGROTEC Magyarország Kft.-től → www.agrotec.hu
(x)