Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az Auga Group 2021-ben már előrukkolt egy 400 lóerős hibrid traktorral, most pedig bemutatták az első nullszériás metán-elektromos traktorukat. A jármű különlegessége, hogy biometánt vesz fel és alakít át villamos energiává - írta meg a Future Farming. Az úgynevezett Auga M1 traktor belsőégésű motorral működő biometánnal üzemel, és azt villamos energiává alakítja át az elektromos kerékmotorok számára. Emellett a metán-elektromos traktor akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek, ha nincs szükség a motor teljes teljesítményére, tárolják a felesleges elektromos energiát. A metán-elektromos traktor a tervek szerint 12 órán át képes működni egyetlen tankolással, és a vállalat becslései szerint szerint éves szinten 100 tonnával kevesebb CO2-t fog kibocsátani, mint a dízel változat.
Egy széria, három modellváltozat
Az első nullszéria három traktorból áll, amelyek mindegyike különböző alkatrészekkel rendelkezik. Az a traktor, amelyik az idei terepi tesztek során a legjobban teljesít, végül sorozatgyártásba kerül. Az első prototípushoz képest a traktorok megjelenését is módosították: az építők szerint ez lesz az alapja a további gyártásnak. Az antracitbarna szín lesz a márka színe, amely a termékeny talajra utal. A traktort Litvániában tervezik és szerelik össze.
Cserélhető gázpatronok
Az Auga Group azt állítja, hogy cserélhető gázpatronok kifejlesztésével megoldást talált a tartály-infrastruktúrára. Ezeket nem a gazdaságban, hanem egy biogázüzemben töltik fel, majd cserélhető patronként szállítják. A vállalat elmondása szerint több mint hárommillió eurót fektettek a traktor kifejlesztésébe. A cél az, hogy az Auga M1-et végül más vállalatoknak és külföldön is értékesítsék. A hibrid traktor üzemeltetési költségeinek hasonlónak kell lenniük, mint a dízel változaté.