Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Idén 210 tonna hazai fűszerpaprikát használ fel a Chio termékek gyártója, az Intersnack. A cégcsoport már évek óta a magyar paprika első számú felvásárlója. A hazai pirospaprikát a győri gyáron kívül még négy ország üzemeiben dolgozzák fel, és 13 piacra jut a fűszerpaprikával ízesített snackekből. A termesztők szerint a magyar a legjobb minőségű fűszerpaprika, amelyet a világon lehet kapni.
Idén 210 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol az Intersnack csoport, 260 millió forint értékben - áll a vállalat közleményében. Ez a tavalyi évhez képest 10 százalékos növekedést jelent, ezzel továbbra is a fűszer legnagyobb felvásárlója hazánkban.
A hungarikumnak számító paprikát az Intersnack saját, németországi fűszerüzemébe szállítja, ahol többféle snackfűszer készül belőle. Egyes snackfűszerek ízesítő anyagát egyedül a magyar paprika adja, de jellemzően inkább különféle borsos, hagymaporos fűszerkeverékeket készítenek belőle. A legnagyobb mennyiségben az Intersnack vezető chips termékére, a Funny-Frisch Ungarisch termékre kerül a magyar paprikából, amely a német piac kedvenc snackje. A paprikás termékek az osztrák és lengyel piacon is a legnépszerűbbek közé tartoznak.
A magyar és német chipsgyárakon kívül a francia, holland és cseh üzemekbe is jut a magyar paprikaőrleményt tartalmazó snack-fűszerekből. Míg Győrben a hosszú és rövid sóspálcikát fűszerezik vele, Hollandiában a bundázott mogyoró ízesítésére használják. A magyar paprikát tartalmazó snackeket 13 országban, köztük Svájcban, Bulgáriában, Oroszországban és Szlovéniában is forgalmazzák.
A közel 50 főt foglalkoztató Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. is beszállítója az Intersnack-nek. A 100 százalékban magyar tulajdonú kisvállalkozás tavaly összesen 1200 tonna árut értékesített, a szegedi tájkörzet termelőitől vásárolja a paprikát.
Szokol Lajos, a Rubin Kft. ügyvezető igazgatója szerint még mindig több a piacon az import paprika, mint a magyar, pedig elmondása alapján a hazai termésnél nincs jobb minőségű a világon. A magyar paprika aromája és ízesítő képessége messze felülmúlja az import termékekét, így bár a külföldről hozott termékek színe meggyőző lehet, a hazai őrlemények színező képességével nem tudnak versenyezni - fogalmazott Szokol Lajos a közlemény szerint.