JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
A Nébih munkatársai rendszeresen ellenőrzik a tűzifahirdetéseket - írja honlapján a hivatal. A szakemberek nem csak a napilapok apróhirdetéseit és a tematikus hirdetési újságokat vizsgálják, hanem az online felületeket is. Mostanra több oldal üzemeltetőjével sikeres együttműködés alakult ki a jogszerűtlen hirdetések kiszűrésére. Vannak azonban olyan felületek (például a Marketplace és a különböző Facebook csoportok), amelyeknél jelenleg kevésbé lehet eredményesen fellépni az illegális, épp ezért kockázatos árusítókkal szemben. Emiatt - a hatósági ellenőrzések mellett - különösen fontos, hogy a vásárlók is körültekintőek legyenek, megelőzve, hogy csalók áldozatává, vagy épp tudtukon kívül a feketepiac "támogatóivá" váljanak.
Mire érdemes figyelni?
Mindig fokozott kockázatot jelentenek azok az, akár Facebook, akár egyéb felületeken megjelent, hirdetések, amelyekben nem szerepel az "AA1234567" formátumú, úgynevezett technikai azonosító szám, vagy a hirdető csak a keresztnevével, esetleg fantázianévvel jelentkezik be. A technikai azonosító szám, valamint a hirdető teljes nevével megadott hirdetések esetében sokkal inkább hihető, hogy az eladó legálisan végzi tevékenységét, így az esetleges problémák, vitás kérdések is kezelhetőek lesznek.
A technikai azonosító szám tulajdonosának nevét a Nébih adatbázisa segítségével bárki ellenőrizheti. Érdemes például óvatosnak lenni, ha egy, a közösségi médiában megjelenő hirdetésnél, a hirdető profil neve és a Nébih adatbázisában szereplő név nem egyezik meg. Ha egy erdőgazdálkodó hirdeti a saját fáját eladásra, neki elég az erdőgazdálkodói kódját megadni a hirdetésben.