Valami történt a németeknél: egyre kevesebben veszik ezeket a gyümölcsöket

Valami történt a németeknél: egyre kevesebben veszik ezeket a gyümölcsöket

agrarszektor.hu
A GfK piackutató adatai szerint Németországban 9%-kal kevesebb friss gyümölcsöt vásároltak a fogyasztók júniusban az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Ebben a kategóriában a 8-9% körüli infláció hatása nem jelentkezik: az átlagár csak 2%-kal emelkedett, így a forgalom is elmarad a tavalyitól.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

A kategóriába tartozó termékek árai között nagy a szórás, például a dinnye átlagára két számjegyű emelkedést mutatott, de a forgalom így is 10%-kal maradt el a tavalyitól, és a csonthéjasok árbevétel is 5%-kal csökkent. Hasonló visszaesés jellemzi 2022. első félévét (-8%), különösen az egzotikus gyümölcsöknél nagy a visszaesés (-14%). A friss zöldségeknél június hónapban mennyiségben 7%-os, értékben 9%-os a csökkenés, de az első félév egészében 10% feletti mértékben esett vissza mind a volumen, mind az árbevétel. Az infláció ellenére csak a paradicsom ára nőtt jelentős mértékben (+12%), ami árbevételben 1%-os növekedést jelentett a jóval kisebb értékesített volumen (-10%) mellett - írja a FruitVeB

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?