Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Új fogyasztásösztönző kampányt indít a Német Zöldség- és Gyümölcstermesztő Egyesületek Szövetsége, vagyis a BVEO (Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen Obst und Gemüse e.V.), azaz a Német Zöldség- és Gyümölcstermesztő Egyesületek Szövetsége. A szövetség a “Német alma ideje - természetesen a szomszédból” („Zeit der deutschen Äpfel - Natürlich von nebenan“) kezdeményezéssel szeretné felhívni a figyelmet a hazai termesztésű alma fogyasztásának előnyeire - olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán. Ezért 2022. szeptember 24-én több mint 300 frekventált helyen a “Németországban szüretelt” („Geerntet in Deutschland”) logóval ellátott almákat osztanak szét a gyümölcstermesztési szakcsoport tagjai és az ágazat más szereplői. A kampányt a résztvevő termelői szervezetek az élelmiszer-kiskereskedelmi egységekre is kiterjesztik.
A hangsúly a kampányban a logó ismertségének ösztönzésére helyeződik, hogy a fogyasztók figyelmét felhívják a hazai, német almaválasztékra. Amint Udo Hemmerling, a DBV (Deutsche Bauernverband, Német Gazdaszövetség) főtitkárhelyettese elmondta, "aki német almát vásárol, védi az éghajlatot és a környezetet, elősegíti saját egészségét és támogatja a helyi gyümölcstermesztő vállalkozásokat. Ezt szélesebb körben kell megismertetni a polgárokkal. Ezért a kampány nem egy szokásos PR-kampány, hanem fontos felvilágosító tevékenység."
Bertram Fleischer, a ZVG (Zentralverband Gartenbau, Német Kertészek Országos Egyesülete) főtitkára elmondta, hogy kampányt a fentebb már említett „Geerntet in Deutschland” logó viszi a hátán, amit szándékosan azért alkottak meg, hogy a fogyasztók vásárláskor a német árukra utaló jelzést kapjanak. Ahogy a szakember fogalmazott, a logó ismertségére támaszkodnak. Ideális esetben a fogyasztók a következő hetekben helyi árut vásárolnak, és ezzel támogatják a helyi termelőket.
Kampányunkkal azt akarjuk világossá tenni, hogy a fogyasztó a vásárlási magatartásával rendelkezhet arról, hogy lesz-e elegendő minőségi német termék a polcokon a jövőben is. Senki sem akarhatja, hogy a termelést külföldre helyezzék át
- tette hozzá Bertram Fleischer.
Dr. Henning Ehlers, a DRV (Deutsche Raiffeisenverband e.V., Német Raiffeisen Szövetség, vagyis a német agrár- és élelmiszeripari szövetkezetek érdekvédelmi szervezetének) ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy az alma óriási jelentőséggel bír a német gyümölcságazat számára, és jelentősen hozzájárul az egészséges táplálkozáshoz. Meg kell erősíteni a hazai termelést és támogatni kell a németországi termelőket. Ez rendkívül fontos, különösen a jelenlegi nehéz időkben. A szakember hozzátette, hogy a politikusoknak és az élelmiszer-kiskereskedőknek egyértelműen ki kell állniuk a “Made in Germany” élelmiszerek mellett, és ennek megfelelően kell cselekedniük.
A BVEO képviselői azt is elmondták, hogy az alma önellátottsági aránya Németországban jelenleg 61,2%, viszont a gyümölcsök esetében összességében mindössze 13,7%, a zöldségek esetében pedig 35,6%. A németországi önellátottsági fok tehát messze elmarad attól a szinttől, amely lehetővé tenné, hogy a szükségleteket teljes mértékben hazai termeléssel fedezzék. Bőven vannak viszont arra utaló jelek, hogy ezek a szintek tovább csökkenhetnek a jövőben, ugyanis a folyamatban lévő, politikailag irányított mezőgazdasági átalakulási folyamat, a koronavírus-járvány és az ukrajnai háború igen súlyos, kedvezőtlen következményekkel jár a teljes zöldség-gyümölcs ágazatra nézve, elég csak az elszálló energiaárakat és a megszakadó ellátási láncokat említeni.