Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A valamivel több mint 500 termelőt tömörítő Délkertész Szövetkezet tagjai főként paradicsomot és paprikát, emellett pedig uborkát és káposztaféléket termesztenek. A termelők 2024 első 8 hónapjában több mint 35 ezer tonna zöldséget juttattak el a hazai piacokra, ez 6,5 százalékkal, vagyis 2,5 ezer tonnával kevesebb, mint egy évvel korábban. Csökkent az értékesítési árbevétel is 14-ről 12 milliárd forintra - összegezte a Délkertész elnök-ügyvezetője. Nagy Péter Sándor azt is elmondta, hogy két fő oka van a termelés és az értékesítés visszaesésének - írja az Infostart.
Egyrészt egy vírusos megbetegedés jelent meg a paprikaféléknél, másrészt a júliusi-augusztusi időjárás rendkívül forró és száraz volt, ami rendkívüli mértékben befolyásolta a paprika- és paradicsomféléket mind a fóliás, mind az üvegházi termesztésnél
- mondta.
A szakember kifejtette azt is, hogy egész Európában, így Magyarországon is jellemző, hogy a fogyasztók nagyon tudatosak, meggondolják, hogy mit és mennyiért vesznek meg. A magyar boltokban például nőtt a lédig termékek értékesítése, vagyis a vásárlók pontosan annyi zöldséget vagy gyümölcsöt vásárolnak meg, amit el is fogyasztanak. Az viszont kijelenthető, hogy akciók nélkül érdemi mennyiséget nem lehet értékesíteni. Az idei évben egyik megfigyelhető tendencia, hogy a hálóban árusított lecsózöldségek egyre inkább a lédig termékek irányába mentek át. Ez azért érdekes, mert nyolc éve nem szállították lédig, tehát kartonos kivitelben bizonyos áruházláncokba, most azonban ez így volt, köszönhetően annak, hogy a fogyasztók jóval kisebb darabszámot vásároltak.
A Délkertész tapasztalatai szerint a tudatosabb vásárlás sem hozta magával azt, hogy a minőség rovására kifejezetten az olcsóbb zöldségfajtákat keresnék a magyarok. A paradicsomkülönlegességekből például több mint 960 tonnával többet értékesítettek idén az év első nyolc hónapjában, mint egy évvel korábban, azaz ha vásárolunk, akkor többnyire az ízletesebb, általunk kedvelt zöldséget vesszük meg
- összegzett Nagy Péter Sándor.