Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az UBM Holding közzétette a 2023. július 1-től 2023. december 31-ig tartó félév számait. Ezek alapján a vállalatcsoport az egy évvel korábbi 122,7 milliárd forint után 14 százalékkal kevesebb, 105,3 milliárd forint árbevételt, 31 százalékkal 4,1 milliárd forintra csökkenő EBITDA-t, és 1,9 milliárd forintról 65 százalékkal 670 millió forintra csökkenő adózott eredményt ért el - írja a Portfolio. A gyorsjelentésben a vállalat kiemeli, a féléves számok elmaradnak a megelőző félév hasonló számaitól, de erre a teljesítményre egy jelentős árzuhanást elszenvedő piacon voltak képesek.
A takarmánygyártás alapanyagaként használt szemes terményeknél a 2023. december 31-ével záródó félévben a takarmánykukorica átlagos ára több, mint 50%-kal, a takarmánybúza ára pedig közel 40%-kal esett vissza, ami jelentős negatív árhatást okozott az árbevételben. A volumenben viszont összehasonlítva 19%-os növekedést ért el a cégcsoport, illetve a megelőző félév volumenéhez képest is 5%-os a növekedés.
Az UBM Csoport két hagyományos üzletága közül a szemes terményekkel és olajos magvakkal kereskedő Commodity üzletág a várakozáson felül teljesítve zárta a félévet, a takarmánygyártással és takarmány alapanyag-kereskedelemmel foglalkozó Feed üzletág a várakozásokat alulmúlva teljesített - emeli ki a menedzsment. Ennek legfőbb oka a folyamatos gyártáshoz szükséges készletek megléte volt csökkenő árú piaci környezetben, amely nem tette lehetővé a folyamatosan eredményes gyártást. A piaci árhatás kiküszöbölésére az üzletág menedzsmentje lépéseket tett, amely értelmében csak minimális készletezés engedélyezett a gyártáshoz, így az elmúlt félévihez hasonló, markánsan elváló piaci ár és készletezési ár nem fordulhat elő - írják a gyorsjelentésben.
A növekedési stratégiában lefektetettek szerint a vállalat menedzsmentje folyamatosan vizsgálja a regionális terjeszkedés lehetőségét. Az UBM célpiacként továbbra is Romániára és Szerbiára koncentrál, mint potenciális akvizíciós cél a takarmánygyártás kibocsátásának növelésére, de zöld- és barnamezős beruházási terveket is vizsgál az igazgatóság a felvásárlási lehetőségek mellett. Az aktuális félévben a Commodity üzletág megnyitotta olaszországi irodáját az UBM Italy céggel, amely kereskedelmi iroda 2024. januárjában kezdte meg aktív tevékenységét.