JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az elmúlt években az élőhalak iránti kereslet a karácsonyi időszak kivételével nem volt számottevő, ezért a vállalat úgy döntött, hogy erőforrásait azokra a területekre összpontosítja, amelyek iránt erősebb a vásárlói igény - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t az üzletlánc. Így sok Auchan-áruházban az élőhalak - legnagyobbrészt az élőpontyok - folyamatos értékesítése megszűnt, és az élőhalak az üzletek többségében csak a decemberi időszakban találhatók meg.
Ugyanakkor azokban az áruházakban, ahol továbbra is keresett az élőhal, a mai napig szélesebb a halkínálat. Budaörsön, Törökbálinton vagy néhány vidéki üzletben a friss termékeket, a halgazdálkodók frissen csomagolt áruit, illetve a hűtött és fagyasztott termékváltozatokat is egész évben értékesítik.
A hivatalos statisztikák ugyanakkor azt mutatják, hogy összességében növekedett a hazai halfogyasztás az utóbbi időszakban. Az agrártárcához tartozó Agrármarketing Centrum egy tavaly év végi tájékoztatón azt közölte, hogy - többek között a 2017-ben indult, Kapj rá! elnevezésű kampány eredményeként - az 5,7 kilogrammos fejenkénti éves átlagos halfogyasztás négy év alatt 6,5 kilogramm fölé emelkedett.
Továbbra is tény azonban, hogy a belföldi halfogyasztás több mint 80 százalékát importból származó termékek teszik ki. A hazai termelők változatlanul a karácsonyi időszakban értékesítik teljes éves étkezési halmennyiségük mintegy 40 százalékát, és a nagyobb haltermelők ilyenkor akár éves forgalmuk 60-70 százalékát is lebonyolíthatják.