Meglepő dolog derült ki a magyar meggyről: ezt jobb, ha minden vásárló tudja

Meglepő dolog derült ki a magyar meggyről: ezt jobb, ha minden vásárló tudja

agrarszektor.hu
Kevesebb meggy terem idén, de a minősége kimagaslóan jó lesz - jelentette ki az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára, a meggy belföldi népszerűsítéséről szóló fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján az EFOTT fesztivál területén.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Feldman Zsolt elmondta, hogy az elmúlt években minden gyümölcstermelőnek megnehezítette a dolgát a "természet szeszélye", hiszen tavaly az aszály, idén pedig a fagykárok okoztak problémákat. Ennek ellenére a meggynek jó éve van, ráadásul "ez a friss gyümölcs nem a múlt században jött, ezer éve velünk van", a magyar meggytermesztés évszázados hagyományokon alapszik - fűzte hozzá. Az államtitkár beszélt arról is, hogy a hazai meggytermés - bár minőségben kifogástalan -, közel 20%-kal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

Az államtitkár jelezte, hogy Magyarország a világ nyolcadik, Európa második legnagyobb meggytermelője 13 ezer hektáros termőterülettel és évi 60-80 ezer tonnás terméssel, továbbá 2800 termelővel. Mint mondta, hazánk az egyik legjelentősebb meggytermesztő ország a kontinensen Lengyelország, Szerbia és Németország mellett, a négy ország együttes termésmennyisége évente eléri a 300-400 ezer tonnás mennyiséget. A kontinensen a legnagyobb mennyiségben előállított feldolgozott késztermékek közé tartozik a fagyasztott meggy, a lé és sűrítmény, illetve a meggybefőtt. A magyar meggy 80%-a exportra kerül, az európai meggybefőtt 60%-át Magyarországon gyártják.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte: az a szándékuk, hogy a "gyomron keresztül jussanak el a szívekig", ezért vannak jelen az EFOTT-on, ahol közvetlenül a fiatalokat célozzák meg. Megemlítette, hogy a meggynek magas a vitamin- és az ásványi anyag tartalma, jót tesz a szívnek és az emésztésnek.

A magyar mezőgazdaság képes az önellátásra, ráadásul a hazai zöldségek és gyümölcsök minősége kitűnő. A meggy ráadásul igazi egészségvédő vitaminbomba is, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, kálciumot, vasat. Segíti az emésztést, a vitaminok felszívódását, vízhajtó, gyulladáscsökkentő hatású. Kampányunk elsődleges célja, hogy ráirányítsuk a figyelmet a hazai zöldségek és gyümölcsök sokszínűségére, valamint arra, hogy vásárlásukkal sokkal frissebb és vitamindúsabb élelmiszerhez juthatnak

- tette hozzá Ondré Péter.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője közölte: ez az első alkalom, hogy az AMC-vel közösen jelennek meg a Magyar Termék közösségi standon, ahol a jövő vásárlóit a tudatos magyar termék választására ösztönzik. Mint fogalmazott,

a Magyar Termék mára már több mint védjegy. A fogyasztónak iránytű, segíti a tudatos döntést, ismert és elismert jelölés, mely megbízhatóan emeli ki a piaci kínálatból a hazai termékeket. A gyártóknak pedig kézzelfogható előny jelent: használata bizalmat ébreszt a vásárlóban, a fogyasztó hajlandó érte magasabb árat fizetni.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?