Több tejterméket fogyasztunk: rekord mértékben nőtt a Danone forgalma!

agrarszektor.hu
A világ legnagyobb joghurtgyártója, a francia Danone az idei év első negyedévében 4,78 milliárd eurós forgalmat könyvelhetett el, amely 8,5 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

Ekkora forgalmat 2008 első negyedévében, a recesszió kirobbanása előtt mértek utoljára, és még a piaci várkozásokat is felülmúlta a teljesítménynövekedés.

A nyersanyagárak emelkedése ellenére - mely nem csak a Danone-t, de a többi tejtermék gyártót is sújtja - a cég a teljes évre vonatkozóan 0,2 százalékponttal javított a működési profit várakozásain.

Részvényelemzők a bejelentés után ismét befektetési célpont kategóriába sorolták a Danone részvényeit, 53 eurós célárat határozva meg.
A DZ Bank elemzői nem várnak idén az élelmiszeriparban tevékenykedő cége körében nagy növekedést - elsősorban az egyre drágább nyersanyagok miatt - ugyanakkor felhívják a figyelmet azokra a cégekre, melyek látványos forgalombővülést képesek elérni, így a Danone-ra is.

A bejelentést követően a cég részvényei 1,9 százalékot emelkedtek a párizsi tőzsdén, átlépve a 47,7 eurós részvényenkénti árat, és mintegy 13 százalékkal túlszárnyalva a március közepi szinteket.

A Danone közölte, hogy a forgalombővüléshez jelentősen hozzájárult az ásványvíz divízió, melyhez az Evian márka is hozzátartozik, továbbá Kínában különösen jól teljesítettek a bébiételek kategóriájában. Ugyanakkor a tejágazat is 6,5 százalékos forgalombővülést tudott elérni, melyhez az Unimilk orosz cég tavaly decemberi beolvasztása is nagyban hozzájárult.

Az Unimilket figyelmen kívül hagyva a tejágazat 5,5 százalékos forgalombővülést ért el az év első 3 hónapjában, mely zömében a mennyiségbővülésnek, és csak részben az áremelkedésnek tudható be.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?