Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A koronavírus áldozatainak száma már átlépte 720-at. Kína jobb híján a holdújévi szabadságolások február 10-ig szóló meghosszabbításával és a termelés felfüggesztésével reagált a krízisre. A gazdaság csaknem kétharmada még mindig áll. A gyors cselekvésnek és információmegosztásnak köszönhetően mégis bizakodik a világ, hogy Kína kézben tudja tartani az eseményeket.
Az ázsiai ország is optimista lehet, ugyanis állta a szavát, és a január közepén aláírt megállapodás értelmében 75 miliárd dollárnyi USA-ból érkező áru vámtarifáját csökkentette e hét csütürtökön. További csaknem 2000 cikk tételének vámját is megfelezni készülnek, erre február 14-én kerülhet sor. Ez a nyilatkozat valószínűleg a kínai gazdaság erejébe vetett hitet kívánja erősíteni a befektetőkben - írja elemzésében Olaf Zinke az agrarheute.com oldalán. Az USA maga is úgy értékeli ezeket a gesztusokat, mint a részmegállapodás teljesítésére tett egyértelmű szándékot.
A hírek ugyan javítottak az általános hangulaton, de az a tény, hogy a szórakozóhelyiségek, mozik, színházak, állatkertek és egyéb, normális esetben tömegeket vonzó létesítmények zárva vannak, önmagában véve is csökkenti a fogyasztást, és visszafogja a gazdaságot. Nemcsak a vevők rendelései estek vissza, a kikötőkben is nehezen megy a rakodás az emberhiány miatt. A legnagyobb amerikai húsfeldolgozó és exportőr, a Tyson Foods is arra panaszkodik, hogy akadozik a sertéshús beszállítása az ázsiai országba, holott az afrikai sertéspestis miatt óriási lehet a hiány ebből a portékából.
Az igény valós, amit az is alátámaszt, hogy Kína lazított az amerikai marhahússal szembeni importkövetelményeken, és már tavaly novemberben felfügesztette a hosszú évekkel ezelőtt meghozott baromfibehozatali tilalmat az USA-ból. A kínai kikötőkben azonban nincs aki átrakodja a konténereket, és már nincs hely sem a hűtött áru tárolására. A helyzet odáig romlott, hogy a hajókat újabban már nem is Kínába, hanem Dél-Koreába irányítják a külföldi exportőrök, abban reménykedve, hogy ott talán tárolható még egy ideig az áru, vagy szárazföldön juttatható tovább a rendeltetési helyére.
Európában a német gazdaságot érinti legérzékenyebben a kereskedelem akadozása Kínával, és ez közvetve Magyarországra is kihat. 2018-ban 200 milliárd euró értékben szállítottak árut az ázsiai országba, ami az idei irányuló teljes európai kivitel harmadát teszi ki. Mindez komoly veszélyt jelent az egyébként is lassuló német gazdaság számára, amelyiket csak egy hajszál választja el a recessziótól.