Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Jóváhagyta az Európai Bizottság Magyarország Halgazdálkodási Operatív Programját 2015. december 7-én - közölte a Miniszterelnökség. Az ország halgazdálkodásának fejlesztésére az előző időszakhoz képest 12 százalékkal több, mintegy 15,5 milliárd forint jut, amelyet 2023-ig kell felhasználni.
Itt is a kkv-kat támogatják
Magyarországon a halgazdálkodás fejlesztésének és támogatásának kiemelt célja a kis- és középvállalkozások helyzetbe hozása, valamint a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességének növelése. A biodiverzitás megőrzése vagy növelése mellett az akvakultúra fenntarthatóságát alternatív energiaforrások használatával, illetve a környezetterhelés csökkentésével kívánja biztosítani a kormány.
További fontos cél az új fajok termelésbe vonásának segítése, az intenzív, innovatív technológiákat alkalmazó haltermelés fejlesztése és a halfeldolgozás támogatása. A halfogyasztás ösztönzésre a jövőben is indulnak kampányok, fokozottan ügyelve arra, hogy minél több halétel szerepeljen a közétkeztetésben - közölte a Miniszterelnökség.
Tizenegy pályázatot tesznek közzé jövőre
Az első pályázati kiírások várhatóan 2016 tavaszán jelennek meg. A Miniszterelnökség a program keretében tizenegy pályázat meghirdetését tervezi, amelyeket 2016-ban a teljes forráskeret megnyitásával tesz közzé.
A kormány már most is ösztönzi kampánnyal és halvásárokkal a magyarországi halfogyasztást - szögezte le Bitay Márton Örs, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára. Újra megállapította, hogy Magyarországon a világ- és az uniós átlaghoz képest is kevés halat fogyasztanak. Az unióban az éves átlagos fogyasztás 20 kilogramm körüli, míg Magyarországon mintegy 3,5 kiló. Ez pedig lehetőséget ad a belföldi halfogyasztás növelésére, ami az utóbbi években már emelkedett.
Az adottságok megvannak
A halfogyasztás növelését segíti, hogy Magyarországon ehhez megvannak a természeti adottságok, és a szaktudás is rendelkezésre áll. A termelés növelését az unió is támogatja, mivel a tengeri halászat lehetőségei folyamatosan csökkennek. Magyarországnak a mostani uniós költségvetési ciklusban a termelés támogatására mintegy 15,5 milliárd forint áll rendelkezésére, ami mintegy 2 milliárd forinttal több, mint az előző költségvetési időszakban.
Az Országgyűlés 2013-ban fogadta el az új halgazdálkodási törvényt. E jogszabályt az idén kétszer módosították annak érdekében, hogy a haltermelés kereteit kijelöljék. Így megszűnt a természetes vizekben a nagyüzemi halászat lehetősége - a kormányzat itt a horgászatot szeretné erősíteni -, illetve a horgászati jogokat a korábbi pályázatos út helyett kijelöléssel ítélik oda.
Célzott kampány karácsonyra
A karácsony közeledtével célzott kampánnyal szeretnék a magyar embereket a belföldön megtermelt hal fogyasztására ösztönözni, mivel a fogyasztás fele importból származik. Mivel ezt a mennyiséget mérsékelni kívánják, felhívják a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a Magyarországon termelt halakat - a pontyot, a növényevő és a ragadozó halakat - az üzletekben.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága az idei utolsó negyedévben kampányt indított a magyar mező- és élelmiszergazdaság termékeinek népszerűsítésére. Ennek a kampánynak a részeként kerül sor a halfogyasztás népszerűsítésére is. Elsősorban a feldolgozott termékeket szeretnék ajánlani, mivel ez munkahelyeket teremthet és őrizhet meg - fűzte hozzá.
Receptverseny, látványkonyha, bolti kóstoltatás
A vezérigazgató-helyettes arról tájékoztatott, hogy nemcsak a hagyományos médiafelületeken népszerűsítik a halfogyasztást, hanem rádióspotokban, kisfilmekben, interneten is. Emellett lesz receptverseny, látványkonyha és bolti kóstoltatás, valamint támogatják a december 18. és 20. között a fővárosban a Magyar Vasúttörténeti Parkban megrendezendő karácsonyi halvásárt is.
Lipcsey György az MTI kérdésére elmondta: a teljes kampányra 70 millió forintot fordítanak. Ebben a magyar hal mellett népszerűsítik a magyar almát, a bort és a libamájat is. A négy kampányra a 70 millió forintból egyenlő arányban jut.