Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Egy ausztrál cég olyan alkalmazást fejlesztett ki, amelynek segítségével 3D-s, interaktív állattartó telepet jeleníthet meg bárki akár a nappaliban is. A cég új szabadalma az úgynevezett "kibővített valóság" technológián alapul, amelynek elve, hogy összeköti a virtuálisat a valós világgal. Az új eljárás lényege, hogy 3D-s objektumok képeit vetíthetjük ki magunk köré egy egyszerű szemüveggel vagy mobiltelefonnal. Az alkalmazás hasonló, mint a néhány évvel ezelőtt hatalmas népszerűségnek örvendő Pokemon Go játék.
Ha például valaki vásárolni szeretne egy szarvasmarha vagy sertéstelepet és megkapja hozzá az alaprajzokat is, ezután a kiszemelt létesítményt akár 3D-sen is megnézheti majd anélkül, hogy kimozdulna otthonából. A technológiát az állatok szemrevételezéséhez is fel lehet használni, így a kiszemelt egyedek kivetíthetők és megnézhetők lehetnek több száz kilométer levezetése nélkül. A 3D-s módszerrel otthon is "körbesétálható" lesz például egy bika, de az alkalmazás az agrároktatásban - így a tehenek fejésénél - is alkalmazható lehet.
A tervek szerint az alkalmazás néhány hónapon belül letölthető lesz, de problémát okoz, hogy sok országban lehetnek olyan vidéki területek, ahol nincs megfelelő mobiltelefonos lefedettség. A megtekintett és felhasznált adatok megtarthatók lesznek, és később internetes kapcsolat nélkül is felhasználhatók maradnak. Ugyanakkor ha a mobiltelefonra is telepíthető lesz az alkalmazás, akkor wifire sem lesz szükség, mert offline módban, internetkapcsolat nélkül is működhet a rendszer.