Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
Az elmúlt évben 250 ezer palack borral jelent meg a Tokaj Kereskedőház Zrt. az észak-amerikai piacon, annak köszönhetően, hogy szerződést kötöttek a Costco áruházlánccal.
A 3 puttonyos tokaji aszút eddig Kaliforniában forgalmazták, ezentúl Texasban és még néhány környező államban is meg lehet majd vásárolni. Bővítik a kínálatot is, aszúeszencia és más borkülönlegességek is kerülnek az áruházak gondoláira.
A vezérigazgató szerint azért is örvendetesek az ilyen üzletek, mert a belföldi borpiac folyamatosan szűkül, így az export növelésével tudják egyensúlyban tartani a termelést és a gazdálkodást.
A Tokaj Kereskedőház borai már 24 országban találnak piacra, a cég exportja a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nő. Az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebből 2,5 millió a kelet-európai országokba. A kereskedőház több mint kétezer Tokaj-hegyaljai szőlősgazdával áll szerződéses kapcsolatban, az alapanyagot tőlük vásárolja fel.
A cég tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) megállapította: a cég technológiailag és borminőség szempontjából eljutott a modernizációnak arra a fokára, ahol immár nem a mennyiséggel, hanem a minőséggel kereskedik.