Nálunk ezek az élelmiszerek tarolnak - Itt a lista!

agrarszektor.hu
Mennyiségi szempontból a chipsek, az energia- és sportitalok, illetve a gyümölcslevek és szénsavas italok bolti eladása nőtt a legnagyobb mértékben 2013. december-2014. november között - állapította meg felmérésében a Nielsen piackutató cég. Az értéket tekintve jelentősen bővült a sajtok, a tejfölök, a pralinék és a vodkák forgalma is.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Bővült az élelmiszerek bolti értékesítése a 2013. december-2014. november közötti időszakban az egy évvel korábbihoz képest. A termékek kiskereskedelmi forgalma az értéket tekintve 5 százalékkal, mennyiség alapján 4 százalékkal nőtt - közölte felmérését a Nielsen piackutató cég az MTI-vel. A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek mintegy 1 465 milliárd forint bevételt hozott tizenkét hónap alatt. Felidézik, hogy 2012. december-2013. november között értékben még stagnált, mennyiségben pedig 3 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása.

Ezek forgalma bővült jóval átlagon felül

Értéket tekintve átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között a sajt 10 százalékkal, a szénsavas üdítőital 5 százalékkal, az ásványvíz 7 százalékkal, a gyümölcslé 12 százalékkal, a tejföl pedig 10 százalékkal. Ezeken kívül figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el például a vodka és a praliné 10-10, valamint az energia- és sportital 16 százalékkal.

Mennyiség szempontjából a top tíz kategória közül átlag felett emelkedett a szénsavas üdítőital 5 százalékkal és a gyümölcslé bolti eladása 7 százalékkal. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a praliné (11 százalék), energia- és sportital (12 százalék) és a chips (15 százalék) bolti eladásában.

Nem nőtt a kereskedelmi koncentráció

A Nielsen megállapította, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nőtt a vizsgált időszakban, a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, érték szempontjából. A 201-400 négyzetméteres üzletek 8 százalékos mutatója sem változott, ugyanakkor a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, értéket tekintve.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piacrésze 36-ról 38 százalékra nőtt.

Eltérések a régiók között

A régiók trendjeit tekintve átlag felett délnyugaton, 7 százalékkal, északkeleten és északnyugaton pedig 6-6 százalékkal nőtt a boltok forgalma. Átlaghoz közeli trendeket jelez a délkeleti és a Budapestet valamint Pest megyét magában foglaló centrumban mért 4 százalékos bővülés.

Ezek a változások azonban nem olyan mértékűek, hogy befolyásolták volna a régiók piaci részesedését, így a centrumra továbbra is 33 százalék jut az értékben mért eladásokból. Északkeletre 20, északnyugatra 19, délkeletre 16, míg délnyugatra 12 százalék.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?