Tényleg olyan jó az idei sörszezon? Elárulták a Borsodinál, mire számítanak

agrarszektor.hu
Több szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Bizakodó a Borsodi az idei év eredményeivel kapcsolatban, Vuleta Zsolt, a Molson Coors csoporthoz tartozó Borsodi ügyvezetője az agrárszektor.hu-nak elmondta: bejött az új palack a fogyasztóknak, és nem tervezik a Borsodi sör esetében a 4 decis doboz bevezetését.

Jó szezonra számít idén nyáron a Borsodi Sörgyár ügyvezetője. A tavalyi év - elsősorban a nyári hőség miatt - kiemelkedő értékesítési számokat produkált, az idei évre pedig komoly hatással lehet, hogy a sörfogyasztás társas esemény, ezért

a nyáron zajló nemzetközi sporteseményekhez kapcsolódva növekedhetnek az értékesítések.

Ebből a szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben. A Borsodinál úgy látják, azért fontos terep HORECA-csatorna, mert "személyesebb" kapcsolat alakulhat ki a fogyasztó és a termék - így a gyártó - között. Az ügyvezető kiemelte a széles, sokféle igényt kielégítő portfolió jelentőségét: a cég nem csak a hagyományos Borsodi termékeket forgalmazza, hanem több nemzetközi sörmárkát is, például a Staropramen, a Stella Artois, a Beck's vagy éppen a Leffe és a Hoegaarden prémium termékeket.

Az idei év egyik nagy dobása a Borsodi új palackja: hosszú évek óta a régi üvegben értékesítették a sört, a megújulást az idei csúcsszezonra időzítették. Vuleta Zsolt elmondta, hogy a fogadtatás pozitív - igaz, mindig lesznek olyan fogyasztók, akik egy ideig még keresik a régi csomagolást. Arra ugyanakkor a jelenlegi tervek alapján nem kell számítani, hogy a Borsodi sör esetében 4 deciliteres kiszerelést is piacra dobnának.

Kedvező piaci trend, hogy a prémium szegmens egyértelműen erősödik, sokan keresik a magasabb minőségű termékeket és a sörkülönlegességeket. Ezeket a fogyasztói igényeket pedig nem csak a kis kézműves gyártók, hanem a nagy sörgyárak is ki tudják szolgálni.

A magyar sörpiacon a prémium szegmens az elmúlt évben 10 százalékkal bővült, ami jól jelzi a piac és a sörkultúra fejlődését.

Vuleta Zsolt kiemelte: a Borsodi Sörgyár a továbbiakban is számít a magyar beszállítókra. Az alapanyagokat szigorú minőségi normák szerint szerzik be, több partnerükkel hosszú évek óta együtt dolgoznak.

 

De mi a helyzet az enzimekkel?

A szezon indulásával egyidőben több cikk jelent meg arról, hogy a nagy gyártók különféle adalékanyagokkal gyorsítják a gyártási folyamatot - ezeket pedig nem tüntetik fel a csomagoláson. A Borsodi vezetője szerint a söripar egységesen, szakmai alapokon reagált az elmúlt hetek támadásaira. Az enzimek használata élelmiszeripari kérdés, a minőségi sörgyártáshoz szükséges a használatuk, ezek biztonságos, az Európai Unió területén engedélyezett enzimek. Az enzimek stabilizálják a sörkészítés folyamatát, a sör tisztaságát és a habtartósságot segítik. Enzimek használatával nem gyorsul fel a sörkészítés, gyors sör nincs.

Mit vár az idei szezontól a másik két nagy gyártó, a Heineken/Soproni és a Dreher? Kattints!

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?