Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az idei Coop Rally egyik állomása a Sága Foods Zrt. sárvári üzeme volt, ahol többek között a selyemsonkát és a Füstli virslit is gyártják. Keleti Zsolt vezérigazgató elmondta, nemcsak ilyenkor enged be szívesen látogatókat: akár a konkurenciát is bármikor fogadja, hiszen nincs takargatni valója. A sajtótájékoztatón arról is szó volt, hogy a Sága-méretű vállalatok nem kapnak támogatást, pedig csak magyar viszonylatban számít nagynak egy ekkora élelmiszeripari cég. A források jobb elosztása szerinte óriásit lendítene a húsfeldolgozóiparon, mert úgy látja, hogy most nem a piaci igényekre fordítják ezeket a pénzeket.
Az áfacsökkentés, ami mindent elronthat
Az élelmiszerek áfájának csökkentése látszólag reményt ad több agráripari szereplőnek a fellendülésre, hiszen eddig a hazai áfa a legmagasabb volt Európában. A jövő évre ígért áfacsökkentést (27-ről 5 százalékra) a baromfitermékeknél azonban nem mindenki üdvözli, ugyanis csak a nyers húsokra vonatkozik majd, tehát azoknak nem kedvez a változás, akik csak feldolgozott termékeket állítanak elő, sőt.
- mondta az Agrárszektornak a vezérigazgató.
Változás van a baromfifogyasztásban
A Sága 2015-ben jelentős, 9 milliárd forint feletti forgalmat ért el, Keleti Zsolt az idei évben ehhez képest körülbelül 5-6 százalékos növekedésre számít belföldön. A folyamatos növekedés egyik oka véleménye szerint, hogy a válságból kifelé lábalva a vásárlók megint elkezdték a magasabb minőségű termékeket keresni a polcokon.
Az export idén csökken, de a snackvirsli fordulatot hozhat
Az exporton számít némi csökkenésre a Sága idén, mert kirostáltak olyan külföldi vevőket, akikkel nem érte meg együttműködni. Bár így növekszik az export hatékonysága, forintban számolva csökkenés lesz 2016-ban a tavalyi számokhoz képest. Jövőre szeretnének ezen változtatni, és az olyan termékekben bíznak, mint a snackvirsli, amely óriásit robbant a hazai piacon. Ezen kívül a gyermektermékeket tartja még erősnek a kínálatból: a húsiparban más gyártónak nincs olyan terméke, ahol nemcsak mesefigurák vannak a csomagoláson, hanem magát a terméket kifejezetten gyereknek fejlesztették.