JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Tavaly az élelmiszer-értékesítés 2,6 százalékkal nőtt a GKI adatai szerint. Az Euler Hermes iparági elemzése arra kereste a választ, folytatódhat-e a konjunktúra 2018-ban is. A hitelbiztosító elemzéséből kiderült, hogy az előző évekhez képest nincs érdemi változás az erőviszonyok terén, továbbra is a nemzetközi kiskereskedelmi láncok uralják a magyar piacot. A Tesco - a rendelkezésre álló legutolsó, teljes üzleti évre vonatkozó, 2016-os adatok alapján - magabiztosan őrzi piacvezető helyét 2 milliárd eurót meghaladó éves árbevétellel, őt követi a magyar Coop 1,87 milliárd eurós forgalommal, míg a bronzérmes CBA 1,6 milliárd eurót ért el. A Reál pedig az ötödik helyen áll 1,2 milliárd euróval. Bár a boltszámok tekintetében a hazai kereskedelmi láncok jelentősen meghaladják a nemzetközi cégekét, a magyar cégek bevétele csupán 70 százalékát teszi ki a multinacionális társaságok forgalmának.
Egyre nagyobb kihívást jelent a munkaerőhiány kezelése, illetve a meglévő munkaerő megtartása a szegmensben. Emiatt a kiskereskedők arra kényszerülhetnek, hogy csökkentsék a boltszámot, vagy korlátozzák a nyitva tartást. Azoknál a láncoknál pedig, amelyek a növekedést új üzletek nyitásával tervezik fenntartani, ott a finanszírozás módja (tagi kölcsön, banki hitel) lehet hatással a kockázatokra. További kockázati tényező, hogy milyen beszerzési struktúrával, logisztikai hálózattal rendelkeznek a boltok, illetve mennyire képesek koncentrálni a beszerzéseiket.