Erre senki nem számított: súlyos veszteséget szenvedett el a nagy sörgyártó

Erre senki nem számított: súlyos veszteséget szenvedett el a nagy sörgyártó

MTI
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége a vártnál gyengébb eredménnyel zárta az év első hat hónapját. A bejelentés hatására a vállalat részvényei komoly csökkenést értek el.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A holland cég hétfőn azt közölte, hogy adózott eredménye az év első hat hónapjában 11,6%-kal, 1,15 milliárd euróra csökkent. A konszern első féléves működési eredménye éves összevetésben 8,8%-kal, 1,94 milliárd euróra csökkent, elemzők előzetesen jóval kisebb mértékű, 4,8%-os visszaesésre számítottak. A Heineken árbevétele az év első felében éves összehasonlításban 6,3%-kal, mintegy 17,4 milliárd euróra nőtt. A söreladások organikusan 5,6%-kal csökkentek az év első felében éves összevetésben.

A holland vállalat közlése szerint az ázsiai és csendes-óceáni régió első féléves eredményei a vártnál gyengébben alakultak, különösen a nigériai és a vietnámi eladások okoztak csalódást, azonban a jelentős áremelés is hozzájárult az értékesítési volumen visszaeséséhez. A vállalat 6,6%-os organikus bevételnövekedése a teljes konszolidált értékesítési volumen 5,4%-os csökkenésének és 12,7%-os árnövekedésnek köszönhető. A vállalat vezérigazgatója, Dolf van den Brink hangsúlyozta, hogy a marketing továbbra is kulcsfontosságú a kihívásokkal teli piaci környezetben, ezért Heineken az év első felében 200 millió euróval növelte a marketingre fordított kiadásokat.

A Heineken a vártnál gyengébb első féléves eredmények miatt lefelé módosította idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és amortizáció előtti működési eredmény 0 és közepes egyszámjegyű százalék közötti növekedésére számít 2023-ban a korábban várt közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedés helyett. A jelentésre negatívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye 7%-os mínuszban állt az amszterdami tőzsdén hétfőn 15.30-kor.

A Heineken tavaly márciusban jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz invázió miatt kilép az orosz piacról és másik tulajdonosra ruházza át üzletét. A Heineken a világ több mint 190 országában értékesíti termékeit. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, az Anchor, a Biere Larue, a Bintang, a Birra Moretti, a Cruzcampo, a Desperados, a Dos Equis, a Foster's, a Newcastle Brown Ale, az Ochota, a Primus, a Sagres, a Sol, a Star, a Strongbow, a Tecate, a Tiger és a Zywiec. A holland konszern Magyarországon a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. révén van jelen. Soproni gyárában közel százféle terméket gyártanak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?