Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Danone leányvállalata, a Nutricia Új-Zélandon úgy döntött, hogy juhtejből is gyárt a gyerekeknek termékeket, és ezt Óceániában a Karicare márkanév alatt értékesíti. A cég közlése szerint ezzel azokra a fogyasztói igényekre reagálnak, amelyek egyre inkább követelik az alternatív tejféleségekből készülő gyermekélelmiszereket. "Ausztráliában és Új-Zélandon piacvezetőnek számítunk ebben a szegmensben. Fontos, hogy érzékeljük a fogyasztói igények változását és ezekre reagáljunk is"- mondta a Nutrica értékesítési vezetője, John Hoare.
A cég igyekszik bevonni és támogatni a helyi tejhasznú juhokat tartó gazdaságokat ebben a piacszélesítési folyamatban. Céljuk, hogy a tejpor, amit a gyermekélelmezéshez használnak,100 százalékban egész évben legelőn tartott új-zélandi juhoktól származzon. Ezt a Maui Milktől fogják felvásárolni, amelyik Új-Zéland Északi-szigetén két farmon 6000 anyajuhot tart. Az új terméket eleinte az egy évnél idősebb gyermekek számára fogják árusítani. A vállalkozás terveiben szerepel, hogy 2020-tól a szoptatós babák számára is rendelkezésre álljon a juhtej. Ehhez éppen most keresik a megfelelő juhtartó gazdaságokat.
Úgy tűnik, bizonyos tehenészetek is hajlandóak lennének a cél érdekében átállni a juhtartásra. A kis legelőterülettel rendelkező üzemekben ugyanis nagyobb fajlagos bevételt lehetne elérni birkával, mint tehénnel. "Nem olyan költséges dolog átállni a tehéntartásról a juhra. Ha figyelembe vesszük, hogy egy többéves szerződést ajánlunk, 1,73 eurós (570 forintos) literenkénti átvételi árral, érdemes megfontolni a dolgot" - mondja az integrátori szerepet elvállaló Maui Milk vezetője, Peter Gatley.