Nestlé, Danone, Lays: meglepő hírek érkeztek sokak kedvenc élelmiszereiről

Nestlé, Danone, Lay's: meglepő hírek érkeztek sokak kedvenc élelmiszereiről

MTI
A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 7 százalékkal, 20,8 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.

Már csak néhány napig jelentkezhet a Portfolio agrárdíjaira!

A Portfolio Csoport az idén 12. alkalommal rendezi meg siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ágazat egyik legnagyobb és legjelentősebb szakmai eseményének számít. A december 4-5-i kétnapos rendezvényen immár 10. alkalommal adjuk át 9 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen szeptember 15-ig!

A Lay's márka a második helyre jött föl a rangsorban a tavalyi harmadikról, miután a márkaérték 9 %-kal, 12 milliárd dollárra emelkedett. A harmadik helyre a kínai Yili márka került, melynek értéke 6%-kal, 11,6 milliárd dollárra esett. Az amerikai Tyson 8,27 milliárd dollár márkaértékkel (-5,2%) negyedik helyre lépett föl az ötödik helyről, megelőzve a francia Danone-t, amelynek az értéke 10,2%-kal, 8,03 milliárd dollárra csökkent. Az amerikai Quaker (+6,5%, 7,5 milliárd dollár) és a Kellogg's (-16,3%, 6,1 milliárd dollár), amelyek idén a hatodik, illetve a hetedik helyet szerezték meg a rangsorban, helyet cseréltek tavalyhoz képest.

A Mars Wrigley márka a tizedikről a nyolcadik helyre emelkedett (+7,5%, 6 milliárd dollár), a kínai Mengniu maradt a kilencedik helyen (-11,1%, 5,4 milliárd dollár), az amerikai Doritos márka pedig a tizedik helyre rukkolt előre a tavalyi tizenharmadikról (+12%, 4,6 milliárd dollárig).

A Brand Finance szerint a 100 legértékesebb élelmiszermárka értéke egy év alatt 4%-kal, 268 milliárd dollárra csökkent, ami részben annak tudható be, hogy a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat részesítik előnyben a nagyokkal szemben. Az értékelésben szereplő 100 márka közül 43 amerikai, 12 kínai és hat japán. Svájcnak, Olaszországnak, Indiának és Németországnak négy-négy, Kanadának és az Egyesült Királyságnak három-három márkája van jelen a listán.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. szeptember 12. 12:31