Egyre kevesebb alkoholt isznak a franciák: inkább ezt választják helyette

Egyre kevesebb alkoholt isznak a franciák: inkább ezt választják helyette

agrarszektor.hu
Egy új francia tanulmány szerint egyre tudatosabbak a francia fogyasztók. Rekordkevés alkoholos italt isznak, míg az üdítők fogyasztása növekszik. 2018-ban a francia háztartások költségvetésük 2,9%-át költötték az otthon fogyasztott italokra.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Az évtizedek során a fogyasztói preferenciák megváltoztak: az alkoholtartalmú italokra fordított kiadások részesedése csökkent az alkoholmentes italok javára - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Egy francia háztartás átlagosan évente 476 eurót (525 USD) költ az alkoholmentes italokra és 707 eurót az alkoholtartalmú italokra - közölte a francia Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques (INSEE) új jelentésében.

2018-ban a francia háztartások 35 milliárd eurót költöttek otthoni fogyasztásra szánt italokra. A franciák továbbra is az EU legnagyobb alkoholfogyasztói közé tartoznak: 2016-ban a nyolcadik legnagyobb volt egy főre vetítve. Egyes bortermelő régiókban nagyobb a borra, almaborra és pezsgőre fordított összeg. A fiatalabb fogyasztók a sört részesítik előnyben, a szerényebbek pedig inkább szénsavas üdítőket fogyasztanak.

A mindennapi borfogyasztás aránya 2018-ban 9,1% -ra esett vissza, az 1960-as 49,1% -ról. Ez a csökkenés elsősorban az 1960-as évek kezdete és az 1990-es évek közepe között következett be, miután a napi alkoholfogyasztás csökkentésére irányuló nemzeti politikát végrehajtották. Ugyanakkor a minőségi borok aránya megemelkedett ugyanebben az időszakban és 2018-ban elérte az alkoholokból származó bevételek 20,7%-át a borfogyasztásra kiadott összeg. Hasonlóképpen, a szeszes italok, pezsgők, almaborok, sörök és az aperitifek aránya is nőtt.

Az alkoholmentes italok között az szénsavmentes víz, az ízesített italok, valamint a gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásának aránya 1960 óta meredeken emelkedett, és 2018-ban elérte az alkoholmentes italokra fordított kiadások 69,8%-át. A gyümölcs- és zöldséglevekre fordított kiadások elsősorban az 1990-es évektől növekedtek, míg a forró italok (kávé, tea és kakaó) aránya 1960-ról 2018-ra hirtelen csökkent: 71,2%-ról 30,2% -ra. Ez a tendencia azonban a 2010-es években megfordult, elsősorban a kávéfogyasztás növekedése miatt. Az alkoholmentes italok ára befolyásolja a fogyasztási mennyiségeket: a kávéárak hirtelen emelkedésének idején az alkoholmentes italok árai gyorsabban emelkedtek, mint a háztartások teljes fogyasztásának árai.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?