Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A támogatás olyan program megvalósításához igényelhető, amely az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.
A támogatott célországok az alábbiak:
- Amerika Egyesült Államok
- Egyesült Királyság
- Dél-Korea
- Fülöp-szigetek
- Indonézia
- Japán
- Kanada
- Kína
- Malajzia
- Norvégia
- Oroszország
- Svájc
- Szerbia
- Szingapúr
- Vietnám
Támogatásra az a kérelmező jogosult, amely rendelkezik az agrárpolitikáért felelős miniszter által jóváhagyott programjavaslattal.
Programjavaslatot
- a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény (a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség,
- a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti két vagy több borászati termelő által alkotott társulás,
- olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75%-a az előző pontban meghatározott termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai,
- a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti borászati termelő,
- a fenti pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek társulásai nyújthatnak be.
A program benyújtása 2020- április 1 és május 11. között lehet, postai úton az agárminiszter részére. A támogatás mértéke a program elszámolható költségeinek 50%-a. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 000 eurónak megfelelő forintösszeg, legfeljebb 750 000 eurónak megfelelő forintösszeg.
A program megvalósításához a borrégiók külpiaci promóciós tervet dolgoznak ki, amely a borrégió egyes földrajzi árujelzőire vonatkozik, és tartalmazhatja a kiemelt szőlőfajtákat is. A borpromóciós programban a kérelmezőnek be kell mutatnia, hogyan illeszkedik a programja az érintett borrégiós promóciós tervhez. A külpiaci promóciós terv földrajzi árujelzőnként, illetve fajtánként legalább az alábbi szempontokra vonatkozó információkat tartalmazza:
a) elérni kívánt célok,
b) a borrégióhoz kapcsolódó fő üzenetek,
c) kötelező arculati elemek meghatározása,
d) főbb akciók típusai és
e) a közösségi arculati alapelemek vagy azok elkészítésére vonatkozó főbb szempontok.
A harmadik országba irányuló borpromóciós programok kidolgozásához szükséges formanyomtatványok, valamint a csatolandó dokumentumok listája, az arculati kézikönyv és a borrégiók külpiaci promóciós terve itt érhető el, míg a vonatkozó rendelet ezen a linken található.