Döbbenet: ki nem találnád, mennyi fagyasztott pizzát ettek a magyarok az elmúlt évben

Döbbenet: ki nem találnád, mennyi fagyasztott pizzát ettek a magyarok az elmúlt évben

agrarszektor.hu
Tarol a mélyhűtött pizza: értékben 25%-kal, mennyiségben közel 10%-kal többet vásároltak belőle a magyarok 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest. Ez 11 milliárd forintot és közel húszmillió darab pizzát jelent. Budapest és Pest megye élen jár a fogyasztásban, a gyártói és a kereskedelmi márkák pedig fej fej mellett haladnak, derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített pizzák közel egyötöde szalámis, derült ki a Nielsen piackutató közleményéből.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24%-os emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez súlyban közel 6700 tonna volt, ami a mondott időszakban 9%-os növekedést jelentett, darabszám tekintetében pedig 19 millió, ami egy 7%-os bővülést jelentett

Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugranak le az emberek, az értékbeli forgalom 60%-a ugyanis itt realizálódik, és 100-ból mintegy 70 termék itt kerül a kosarakba. A gyártói márkák mellett erősen teljesítenek a saját márkák is: értékben egyenlően, 50-50%-ban oszlik meg részesedésük.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre került. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a magyarok a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetik meg. A Nielsen kimutatása szerint a mennyiségi eladások 30%-a ilyen.

A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. Ugyanakkor a márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45%-kal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként

- mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az értékbeli forgalom 44%-a Budapesten és környékén realizálódik. Ezzel szemben a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: ez a terület a piaci részesedésnek csak a 11%-át hozta a vizsgált időszakban.

Címlapkép forrása: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?