Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az elmúlt két évben a fogyasztók kétharmada növelte a friss élelmiszerek kategóriájára fordított kiadásait. A fogyasztók több mint 60 százaléka havi átlagos élelmiszerköltésének 30 százalékát költi erre a kategóriára - áll a Deloitte Future of Fresh tanulmányában. A globális trendeket bemutató, amerikai mintavétellel készült tanulmány szerint az ár a friss élelmiszer vásárlásának egyik legfontosabb szempontja, a fogyasztók 92 százaléka a költségeket fontos szempontként említi vásárlási döntéseiben. A fogyasztók 80 százaléka aktívan keresi a megvásárolt ételek egészségesebb változatát, 77 százalék pedig kerüli a tartósítószereket és vegyszereket az ételeikben. A romlandó termékek vásárlásakor a fogyasztók 58 százaléka figyelembe veszi a fenntarthatóság szempontjait, például a helyi beszerzést, az újrahasznosítható csomagolást és a vízsemlegességet. A felmérés kulcsfontosságú betekintést nyújt a fogyasztói magatartásba és irányt mutat a gyártóknak és kiskereskedőknek abban, hogy hogyan érdemes növelni a friss élelmiszerek kategóriáját.
A tudatosság a magyar vásárlókra is egyre inkább jellemző, a Nébih közelmúltban végzett felmérése szerint 4 százalékkal csökkent a magyar háztartásokban keletkező élelmiszerhulladék mennyisége az elmúlt 3 évben. Az adatok alapján egy átlagos magyar állampolgár 65 kg élelmiszert dob a szemetesbe évente, ennek fele az elkerülhető kategóriába tartozik, azaz egy kis odafigyeléssel megelőzhető lenne. Leggyakrabban készételek, friss zöldségek és gyümölcsök, valamint kenyér, illetve egyéb pékáruk mennek a kukába. Bőven akad tehát még tennivaló a környezettudatosságunk fejlesztése terén.
A technológia szerepe a fenntartható megoldásokra történő átállásban
A Deloitte jelen van technológiai tanácsadásával az IoT területén is, emellett pedig kiemelten fontos számára a fenntarthatóság és az ahhoz kapcsolódó technológiák felvirágoztatása is. Ezek a megoldások kettős célt szolgálnak: egyrészt üzletit, mert költséghatékonyságot és megtakarítást eredményeznek, másrészt támogatják azt a zöld átállást, amely a fenntarthatóságot szolgálja.
A 2020-as IoT Live Show-n résztvevő cégek rövid, kétperces élő termékbemutató alatt ismertették megoldásuk felépítését és működését, majd ezt követően tíz percben a szolgáltatásuk hasznosságát és üzleti modelljét is. A közönségdíjak mellett szakmai különdíjak is kiosztásra kerültek, köztük a Deloitte Üzleti Díj is, amelyet Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és klímaváltozás üzletágának vezetője adott át az AgroSense számára.
- mondta Lukács Ákos.
A Deloitte szakmai döntését a következő vezérelvek alapján hozta meg: olyan technológiát keresett, amelyben a hazai mellett nemzetközi potenciál is van, a fenntarthatóságban értékláncokon keresztül tud értéket teremteni, ezáltal ellenállóvá tudja tenni az iparágat, emellett olyan értéket képes teremteni, amiben van költséghatékonyság és haszon is - enélkül ugyanis nincs fenntarthatósági technológia.
A világ népességének növekedésével az élelmiszerszükséglet is rohamosan növekszik, melynek kielégítéséhez a mezőgazdasági termelést fenntarthatóbbá és a környezetet kevésbé terhelővé kell tenni, ehhez pedig a modern technológiák alkalmazása nélkülözhetetlen. Az AgroSense megoldása egyesíti a talaj pontos mérését, a növény állapotának megfigyelését, a rovarok jelenlétét és az öntözést a legújabb tudományos eredményekkel a tápanyagok és a növényvédelem területén, így megváltoztatja annak termesztés technológiáját.
- mondta Dóra Sebestyén, az AgroSense alapító tulajdonosa.