Brutális élelmiszerdrágulástól tartanak a németek: sokan már csak így vásárolnak

Brutális élelmiszerdrágulástól tartanak a németek: sokan már csak így vásárolnak

agrarszektor.hu
Németországban egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka tart az újabb élelmiszer-áremelkedésektől. A CIVEY felmérése szerint a lakosság körében a takarékoskodás általában az olcsóbb termékek választásával és a bevásárlólisták készítésével szokott kezdődni.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

A CIVEY közvélemény-kutató készített egy felmérést a vásárlók körében a Német Élelmiszergyártók Szövetsége (BVE, Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie) és a Német Élelmiszer Szövetség (Lebensmittelverbands Deutschland) megbízásából. Ennek eredményeit a Münchenben megrendezett "Zukunft schmeckt" (Ízes jövő) előadássorozat keretében ismertették - olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) oldalán. Christoph Minhoff, a BVE ügyvezetője szerint a német polgárok elsődleges félelme a jövőt illetően az árak jelentős emelkedése, ezt a válaszadók több mint 90%-a jelölte meg. Ez a félelem az ügyvezető szerint

abszolút indokolt is a nyersanyaghiány, a gázellátás akadozása valamint a széles körű, látványosan megmutatkozó politikai impotencia fényében. Mindent meg tennünk az élelmiszer-ellátás biztosítása érdekében, és ehhez, mint gazdasági ágazatnak, elsősorban erős politikai partnerre lenne szükségünk.

De hogyan érinti a drágulás a fogyasztói magatartást? A tapasztalatok azt mutatják, hogy drágulás esetén a vásárlók először az azonos kategóriájú, de olcsóbb termékeket kezdik el választani, 56,8%-uknál ez az első lépés. A fogyasztók 33,2%-a ugyanakkor emellett már olyan bevásárlólistákat kezd el írogatni, amelyekhez a boltban ragaszkodnak is, nem "jár el a kezük" a polcok között. Ezek a reakciók teljesen érthetőek, Christoph Minhoff szerint viszont az igazán érdekes az, hogy a vásárlók ötöde egyáltalán nem von le semmilyen következtetést az emelkedő árakból, és ugyanúgy vásárol, mint korábban. A másik, kissé nyugtalanító megállapítás, hogy a leginkább kézenfekvő költségcsökkentési intézkedést, azaz az elkerülhető élelmiszerveszteség, hulladék csökkentését, vagyis az élelmiszerek lehető legjobb felhasználását csak a fogyasztók 20%-a kezdi el alkalmazni.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?