Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Néhány üzletlánc már jelezte, hogy sokkal nagyobb mértékben értékelik majd le a termékeiket, mint ahogy azt a kormány elvárja a kötelező akciózás alatt. Egyedül azok a főképp magyar tulajdonban lévő kisebb egységek vannak nehéz helyzetben, akiknek a jogszabály szerint be kell vezetniük a kötelező akciókat, mert az árbevételük meghaladja az 1 milliárd forintot, de az energiaárak korábbi emelkedése, illetve a kiskereskedelmi forgalom zuhanása miatt már így is pengeélen táncolnak. A kötelező akció a szerényebb termékválasztékkal rendelkező, egyébként is kevés akciót hirdető kisebb boltoknak ütheti be az utolsó koporsószeget, így folytatódhat a boltok számának drasztikus csökkenése - írja a Portfolio. Ugyanakkor a multik újabb reklámfogásként tekinthetnek a kötelező akciókra, például a kijelölt termékek árát az elvárt mérték többszörösével is csökkenthetik akár, de olyanra is lehet példa, hogy egy cég azt mondja majd, hogy nem 20 terméket áraz le, hanem sokkal többet. Mindazonáltal ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy júniustól több és nagyobb akciók lesznek, mint eddigló.
De ahogyan az árstop, úgy a kötelező akció is „boríthatja” a piacot, júniusban pedig biztosan mindkettő velünk lesz. Az árstopos termékeket ma már minden bolt veszteséggel értékesíti, miután a beszerzési ár már magasabb, mint a polciokra kihelyezett fogyasztói ár. A kötelező akciókból származó veszteséget hivatalosan a kiskereskedőknek kell állniuk, nem háríthatják tovább az iparra. Ugyanakkor forrásaink szerint nem igazán van 40-50%-os árrés a kiskereskedelemben.
Ma már az árstopos termékek esetében alapvetően dömpingárakról beszélhetün, ami a termékminőség rombolását, a hazai termékek kiszorulását és az alacsonyabb minőségű import behozatalát okozza a befagyasztott árú termékeknél. És könnyen lehet, hogy a következő időszak tényleges dömpinget okoz a termékek széles körében - hiszen a vásárlók többségének már hosszú hónapok óta (és egyre inkább) az ár a legfontosabb tényező.