Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az AMC egyik feladata a belföldi agrárpromóció, azaz a belföldi paicon a magyar termékek pozíciójának a javítása. Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeinket, el kellett tolódnunk az online világ irányába. Az elmúlt időszak gazdasági hatásai rávilágítottak arra, hogy az exportpiacokkal, tehát a külfölddel sokkal markánsabban kell foglalkoznunk. Ezért is jött létre a Hungarian Food Business program, amivel a magyar cégek könnyebb eljutását segítjük a külföldi piacok felé
- mondta el Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszélt arról, hogy idén is lesznek belföldi kampányai az AMC-nek, a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására mindenképpen. Kiemelte, nagy hangsúlyt fektetnek a külföldi piacokra is, ezért létrehoztak egy olyan új eszközt, amely garantálja azt, hogy ne veszítsük el a kapcsolatot külfölddel.
A Hungarian Food Business program egy digitális, mindig valós idejű platformot, katalógus jelent. Jelenleg már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari gyártó található meg itt, ezzel a programmal tudjuk a hazai élelmiszerkínálatot reprezentálni külföld felé. Úgy látom, további 40-50 cégnek lehet még helye a katalógusban. Ki kell azonban emelni, hogy a kisebb cégekhez máshogy kell nyúlni, sokszor inkubálni kell őket
- közölte az ügyvezető-helyettes. Hozzátette, az AMC fókusza a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, a lényeg nem a mennyiségi, hanem a minőségi szemlélet, vagyis a minőségi beszerzők biztosítása a magyar cégek számára. Ha egy hazai élelmiszeripar cég belép tehát a programba, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel a Hungarian Food Business katalógus segítségével.
2022 utolsó negyedévében elindítottuk a személyes kiutazással járó delegációt, ahol különböző országokban, különböző kiállításokon veszünk részt. Egy ilyen utazás során 5-15 céget tudunk delegálni ezekre az eseményekre. Az első nap egy piaci ismereti nap, majd 4-5 üzletlánc megtekintése történik, ahol a magyar cégek elemezni tudják a versenytársaikat. A második napon történik általában a B2B. Ezeken a külföldi rendezvényeken nemcsak a direkt üzletkötés a lényeg, hanem az is, hogy ott legyél, megjelenj, benne legyél a napi körforgásban, így lehet benne lenni a köztudatban
- tájékoztatott Giczi Gergely. Elmondta, érdemes a népesedési folyamatokra odafigyelni, illetve a vásárlóerő változására. Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog, a magyar exportpotenciál megvan, elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten, de Afrikában és Észak-Amerikában is van keresnivalója a magyar élelmiszertermékeknek.
Címlapkép forrása: MTI/Bruzák Noémi