Nagy biznisz az állateledel, törnek előre a spanyolok

Nagy biznisz az állateledel, törnek előre a spanyolok

agrarszektor.hu
Az értékesítés minden területen jelentős növekedést mutat a spanyol állateledel-piac, amely egyre jelentősebbnek számít globális szinten is. A Spanyolországi Állateledel-Gyártók Országos Szövetsége (ANFAAC) közzétette az ország állateledel- és jutalomfalat-szegmenséről szóló jelentését, amelyből kiderül: 2022-ben a volumen enyhe csökkenése ellenére is nőtt a piac – írja a Pet Food Processing. A Szövetség szerint a spanyol állateledel-export a globális piac értékének több mint 30 százalékát teszi ki.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Santiago de Andrés, az ANFAAC főtitkára szerint 2021-ben több mint 29 millió háziállat volt Spanyolországban, ami a COVID-19 következtében elterjedt kutya- és macskatartás térnyerését tükrözi. Ez 9,3 millió kutya, 5,9 millió macska, 7,9 millió hal, 5 millió madár, 1,5 millió hüllő és 1,5 millió kisemlős populációját jelentette, amelyet a spanyolok házikedvencként tartanak.

Jelentős növekedés minden kategóriában

A kutyatápok forgalma fajlagosan 12,5%-kal, 1,03 milliárd euróra nőtt 2022-ben. Az ágazatban továbbra is a száraz kutyaeledel maradt az első, amely 736,3 millió eurós forgalommal büszkélkedhet, ez 12,8 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. A nedves kutyaeledel termékeknél volt ugyanakkor a legnagyobb, 13,8%-os forgalomnövekedés, amelyek 141,5 millió eurós forgalmat halmoztak fel 2022-ben. A kutyasnackeknél 9,5%-os forgalomnövekedést tapasztaltak, amely meghaladta a 153,6 millió eurót.

Beelőznek a macskák?

A macskatápok forgalma 2022-ben 17,6 százalékkal 676,9 millió euróra nőtt. Ebben a szegmensben a száraz macskatápok részesedése volt a legnagyobb az értékesítésből, a termékkör forgalma 16,6 százalékkal 367,5 millió euróra nőtt. A nedves macskaeledelek forgalma 17,6 százalékkal emelkedett, és elérte a 260,3 millió eurót. A macskáknak szánt jutalomfalatok értékesítése 25,7%-kal, 49,1 millió euróra bővült.

A forgalomnövekedés ellenére az értékesítési volumen Spanyolországban alig vagy egyáltalán nem nőtt. A kutyatápok esetében az értékesítési volumene 1 százalékkal 390 266 tonnára csökkent, ám a macskatápoké, kis mértékben, 0,5 százalékkal 172 122 tonnára nőtt 2022-ben.

A globális export harmada

Az ANFAAC szerint a spanyol állateledel-ipar 2022-es növekedésében kulcsszerepet játszottak a szakosodott kisállat- és e-kereskedelmi csatornák. Ezeken az értékesítési csatornákon a forgalom 9,4%-kal nőtt, különösen a macskás snackek voltak sikeresek a szakosított és az e-kereskedelmi szegmensben.

Ami a kereskedelmet illeti, 2022-ben az Európai Unió, a Közel-Kelet, Afrika, Amerika és Délkelet-Ázsia volt a spanyol állateledel-termékek fő exportcélpontja.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?