Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Korábban talán soha nem érte annyi és olyan mértékű változás a hazai FMCG, illetve kereskedelmi szektort, mint az elmúlt néhány évben. A fogyasztói árérzékenység igen erős, a vásárlók megnézik, hogy mire és mennyit költenek. Ezt a hazai gyártóknak nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, így ahhoz, hogy egy-egy árucikkük versenyképes maradjon a külföldi import termékekkel szemben, nemcsak minőségben, hanem ár-érték arányban is tartaniuk kell a lépést - olvasható a közleményben. Felmérések szerint a lakosság közel 64%-a számára megterhelést jelent az infláció, valamint a rezsiemelkedés, így egyre többen kényszerülnek arra, hogy lemondjanak bizonyos, korábban jól megszokott márkák vásárlásáról. De pontosan mit mutatnak a legfrissebb felmérések, illetve a hazai és nemzetközi fogyasztói trendek?
Korunk két legmarkánsabb globális fogyasztói megatrendje a fenntarthatósági, valamint a digitalizációs szempontokra épül. Míg utóbbihoz a minél szélesebb árukínálat és extragyors élelmiszerpótlásra, vagy a funkcionális élelmiszerek előállítására való igény kapcsolódik szorosan, addig a fenntarthatóság témája többek között az egészségtudatosságot, a termékek származását és eredetiségét, valamint a mögöttük rejlő emberi történeteket állítja a középpontba. Viszont a fent említett trendeket napjainkban egyértelműen felülírja a fogyasztói környezetet legerőteljesebben befolyásoló infláció. Így a háztartásokban a racionális gondolkodás került az előtérbe, amelynek egyik kézzel fogható bizonyítéka a vásárlói árérzékenység
- nyilatkozta Prof. Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, fogyasztói magatartást elemző szakember.
A fentiek okán nem csoda, hogy egyre keresettebbek a megbízható hazai eredetet tanúsító Magyar Termék védjegyes árucikkek - legalábbis ezt igazolják a vásárlóktól kapott közvetlen visszajelzések is.
A közelmúltban, több mint 7000 ember bevonásával készült online felmérésünk* szerint a fogyasztók 90%-a figyel arra, hogy magyar terméket válasszon, sőt 74%-a pedig a Magyar Termék védjegyes árucikkekhez köthető promóciókat is rendszeresen keresi. Ha az elmúlt három, pandémiával, valamint energetikai válsággal terhelt évet vizsgáljuk, akkor míg 2020-ban összesen 178 Magyar Termék védjegyes gyártó volt, addig az idei év végére az arány a becslések szerint meghaladja majd a 240-et, termékeik száma pedig elérheti az 5500-at. A tapasztalatunk az, hogy gyártói oldalról is egyre magasabb az igény arra, hogy jogot szerezzenek a hazai és megbízható eredetet tanúsító védjegyek használatára
- nyilatkozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a védjegyhasználó partnereik száma idén is jelentősen növekedett. Ennek következménye, hogy a Magyar Termék védjegyet használók köre egyre komolyabb gazdasági súlyt képvisel.
A védjegyhasználóink összesített éves árbevételét a közelmúltban frissítettük, s a végleges adatok bennünket is megleptek, mert a mutató az előzetes várakozásokat is messze felülmúlóan emelkedett. Az év elején még arra számítottunk, hogy a 2022. évi összesített adat elérheti a 3000 milliárd forintot, úgy, hogy 2021-ben még 2650 milliárd forint volt. Ehhez képest a végleges adatok szerint ez az érték csaknem elérte a 4000 milliárd forintot
- emelte ki Benedek Eszter.