Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Carlsberg új vezérigazgatója, Jacob Aarup-Andersen - aki korábban a Goldman Sachs bankárja volt - kijelentette, hogy a cégnek az ázsiai piacok megnyerésére kell koncentrálnia. A szakember szerint ugyanakkor azt ellensúlyozni kell, hogy az utóbbi években csökkent a társaság eredménye. Ennek hátterében az orosz leánycég, a Baltika kiesése áll, ugyanis a 8400 alkalmazottat foglalkoztató orosz cég hozta a Carlsberg bevételeinek 13%-át, és a működési eredmény 9%-áért is felelt - írta meg a Világgazdaság a Bloomberg értesülései alapján.
A Carlsberg és a Tuborg gyárat vezető szakember arról is beszélt, hogy továbbra is kemény pénzügyi fegyelmet kell tartaniuk, de mindenképpen szükség van a marketing és a márkaépítés felfuttatására, elsősorban a digitális csatornákon. Emellett vannak helyek, földrajzi területek, ahol erősíteni kell jelenlétüket - hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.
A menedzsment februárra fogja kidolgozni a menedzsment a cégcsoport pontos stratégiáját, de az eddigi értesülések szerint inkább az eddigi tervek „felfrissítéséről”, mintsem azok „lecseréléséről” lesz szó. Az Aarup-Andersen szerint a Baltika lefoglalását nem lehet szó nélkül hagyni, emiatt a tervek újragondolására is szükség van.
De mi lesz az árakkal?
Az új vezérigazgató arról is beszélt, hogy az infláció jelentős, és a fogyasztóik is küszködnek vele. Azonban a sörárak folyamatos emelkedésére lehet számítani, ugyanis a gyártási költségek is töretlenül nőnek. Egyetlen mentsvár az lehet, hogy a bekerülési költségek növekedésének üteme egyre kisebb, ami nyilván a fogyasztói árakban is megmutatkozik.
Rohanunk, hogy utolérjük magunkat. Ugyanakkor szerintem ez szektorszinten nem fog sikerülni, így nem mard más, mint az áremelés. Egészen biztos, hogy összességében a jövő év is költségnövekedést hoz
- hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.
Mindeközben a fogyasztók is változnak: az egyre színesebb kínálatnak köszönhetően a skandináv országokban öt éven belül az alkoholmentes termékek eladása a teljes értékesítés egytizedét is kiteheti, ami jókora növekedés a mostani 3-4%-hoz képest.