Legyen Ön is EARLY BIRD - Agrárium 2025 konferencia
A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.
Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
35% kedvezmény NAK-szaktanácsadóknak és NAK-tagoknak!
A kakaóárak emelkedése, valamint az energia-, csomagolási és szállítási költségek növekedése miatt termékeink gyártása továbbra is jelentősen drágább – közölte a Mondelez csokoládégyártó csütörtökön - írja a Kronen Zeitung. Ennek következtében egyes termékek mérete csökken.
Ebben a nehéz gazdasági környezetben meg kellett hoznunk azt a döntést, hogy egyes Milka táblás csokoládéink, mind a standard, mind a nagyméretű termékek súlyát módosítjuk
– erősítette meg a vállalat. A változás többek között az Alpenmilch, Noisette, Zartherb és Fehér csokoládé változatokat érinti, amelyek súlya 100 grammról 90 grammra csökken. Néhány nagytábla esetében a tömeg 270 grammról 250 grammra csökken. Bizonyos változatok, például a Dark Milk, Luflée vagy Oreo Sandwich, eddig is kevesebb mint 100 grammot nyomtak. A Mondelez hangsúlyozta, hogy a termékméretek módosítását „nagyon alaposan mérlegelik”, és csak akkor hajtják végre, „ha az elkerülhetetlen”.
Más csokoládégyártók, például a Lindt & Sprüngli vagy a Ritter, változatlanul hagyják a csomagolási méreteket, de emelik az árakat. A kakaó ára a New York-i árutőzsdén az elmúlt évben 161 százalékkal nőtt, december közepén pedig elérte a tonnánkénti 10 100 dolláros (kb. 9700 eurós) rekordot. Már 2023-ban is 70 százalékos volt az áremelkedés.