Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Két hónapja forgalmazza a Sole-Mizo Zrt. "Hazai" elnevezésű új brandjét, amellyel a 1,5 százalékos UHT-tejek között versenyez a piacon - közölte az agrarszektor.hu-val Szilágyi László, a vállalat kereskedelmi és marketing igazgatója. A márka elnevezése is egyértelműsíti, hogy a cég az alacsony árfekvésű új termékkel kifejezetten azokat a fogyasztókat kívánja megszólítani, akiknek fontos a magyar származás.
A Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató érdekeltségébe tartozó vállalat azért jelent meg új branddel a 1,5 százalékos UHT-tejek piacán, mert az élelmiszerláncok e termékeket általában vevőcsalogatókként kezelik, és akciók keretében, kis árréssel értékesítik azokat. Eddig az üzlethálózatok elsősorban olcsó külföldi UHT-tejeket használtak e célokra, Szilágyi László szerint azonban mára megváltozott a helyzet, és a láncok e termékkategóriában is egyre inkább a magyar termékeket keresik.
A Sole-Mizo - tette hozzá a kereskedelmi és marketing igazgató - az új branddel arra is törekszik, hogy az olcsó importtermékekkel fel tudja venni a versenyt. Az agrarszektor.hu tapasztalatai szerint a "Hazai" UHT-tej most 165 forint körüli literenkénti áron kapható több élelmiszerláncban is, így árfekvése nagyjából megfelel az importból származó UHT-tejekének.
Ugyanakkor a hazai tejipar helyzetét nehezíti, hogy a külföldi UHT-tejek - figyelembe véve a szállítási és egyéb pluszköltségeket is - sokszor irreálisan olcsó akciókkal jelennek meg a hazai kiskereskedelemben, mivel sem a hazai tejtermelők, sem a tejipari cégek nincsenek komolyabb versenyhátrányban más uniós piaci szereplőkhöz képest. Ezért általános ágazati vélemény szerint az import UHT-tejek sokszor áfacsalásokkal, illetve más szabálytalanságokkal jutnak az üzletekbe, mint ahogy e visszásságokat az agrártárca közelmúltbeli rendkívüli ellenőrzései is megerősítették.
A "Hazai" tej alacsony árfekvését az teszi lehetővé, hogy dizájnja egyszerűbb, értékesítését pedig nem támogatja marketingkampány - mondta Szilágyi László. A Sole-Mizo a "Hazai" mellett a 1,5 százalékos "árharcos" kategóriában egy jóval régebbi, Farmer elnevezésű brandjével is forgalmaz UHT-tejet, amely hasonlóan egyszerű csomagolású és jelenleg szintén 165 forint körüli áron kapható, de márkaneve közvetlenül nem utal a termék magyar származására. Ezen kívül a cég sokkal ismertebb, MiZo brandjében is forgalmaz 1,5 százalékos UHT-tejet, amely azonban jóval drágábban - a Sparban például most 250 forint körüli literenkénti áron - kapható, miközben beltartalmi mutatói megegyeznek a másik két márka minőségi jellemzőivel.
A Sole-MiZo Zrt.-nek nincs ráhatása arra, hogy a kereskedelmi láncok milyen árpolitikát alkalmaznak - reagált az agrarszektor.hu-nak Szilágyi László. Általános tapasztalat azonban, hogy a minőségi csomagolású, jelentős médiatámogatású MiZo-brandet a kiskereskedők "erősebb márkának" tartják, amely szerintük nagyobb árrést is elbír. Ez indokolhatja a 1,5 százalékos MiZo-tej magasabb fogyasztói árát is, miközben a cég UHT-márkáinak átadási árai között messze nincs akkora különbség, mint amekkora a bolti árakban megmutatkozik - fogalmazott a kereskedelmi és marketing igazgató.