Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Július utolsó napjaitól decemberig napi 24-ből nettó 20 órát üzemel az a Massey Ferguson traktor, amit a Portfolio.hu agrárrovata és az Agrarszektor.hu szerkesztősége próbált ki a szinte megállás nélküli munkavégzés előtt. Az Észak-kelet alföldi gabonatáblákon a talajművelés minden ágában részt vesz a 320 lóerős, a 2009-es év traktorjának is megválasztott gép.
A forgalmazás megkezdése előtt a gép minden részegységét alapos próbáknak vetették alá, hogy a felhasználókat semmilyen kellemetlen meglepetés ne érje, és a megbízhatóság területén se jelentkezzenek nem várt meglepetések. A szélsőséges viszonyokat szimuláló tesztek garantálják, hogy a traktor megbirkózzon a legrosszabb éghajlati viszonyokkal, a legkíméletlenebb tereppel és a legnehezebb szántóföldi műveletekkel.
A hatékony munkavégzés feltételei közé tartoznak azok is, melyek elsőre a kezelő kényelmét hivatottak szolgálni. Tizenkét órás műszakokat azonban csak úgy lehet eltölteni a fülkében - és közben a talajművelésre koncentrálni -, hogy közben a hőmérsékleti és akusztikus körülmények ne rontsák a kezelő teljesítményét. Ezért a lehető legalacsonyabb zajszint elérése érdekében a fülke zajszintje hosszú tesztfolyamaton ment át egyedülálló, fél-visszhangmentes kamrákban, modern és kifinomult hangtechnikai eszközök felhasználásával. A nagy üvegfelületek - melyek a körkörös kilátást szavatolják - a nyári munkavégzés során jelentős üvegházhatást fejtenek ki, melyet a nagyteljesítményű - ugyanakkor csendes üzemelésű - klímaberendezés kompenzál.
A fülke könnyen megközelíthető az egyben nyíló, széles ajtón keresztül. Bent akadályoktól mentes, sík padló fogadja az embert. A "munkahellyel" szemben a műszerfalon két fő digitális kijelző, valamint egy analóg fordulatszámmérő található. Innen a traktorral kapcsolatos minden fontos figyelmeztető funkció áttekinthető, csakúgy, mint a motorhűtőközeg hőmérséklete, az olajnyomás, az AdBlue és a hajtóanyag szintje. A műszerfal áttekinthető, lényegre törő. A multifunkciós karral, a dot matrix kijelzővel és a teljesítményvezérlő karral együtt kézre esik. Együtt billenthetők az állítható kormányoszloppal. A fülkében olyan "extrák" is megtalálhatók, mint a hűtőrekesz, a mobiltelefonok és laptopok számára alkalmas elektromos aljzatok, CD-s rádió, légrugós forgóülés, teleszkópos oldaltükrök és elektromos jégmentesítés. Környezetbarát és hatékony segítséget jelent a fülke tetejére szerelt napelemtábla, mely ellensúlyozza az összes természetes akkumulátorveszteséget, és teljes töltöttségű akkumulátort tart fenn egész évben, még akkor is, ha a traktor épp nincs használatban.
A még kényelmesebb kezelés érdekében a kartámasz mellett elhelyezkedő vezérlőközpont foglalja magában a TLT, a hátsó és mellső függesztőmű, a helyzet- és vonóerő-szabályozás és a kormányzás állítóelemeit. Mivel ezek a vezérlőelemek a panelen belül helyezkednek el, megelőzhető a nem szándékos működtetés. A Datatronic 4 vezérlőközpont monitora (Control Center Display - CCD) egy 7"-os színes kijelző. A kartámaszra van rögzítve és teljes mértékben állítható, hogy a traktor összes funkciója optimálisan áttekinthető legyen.
A Massey Ferguson 8670 - és a hozzá kapcsolt eszközök, kiegészítők - hajtásáról egy 8,4 literes, jelen esetben 320 lóerős motor gondoskodott. A névleges TLT fordulatszáma 2000/min körüli, ami egyúttal a maximális motorteljesítményhez tartozó fordulatszám is. A mintegy 600/min, állandó teljesítményt biztosító sáv előnyeit kihasználva a Dyna-VT-vel - amellyel bármilyen menetsebesség pontosan kiválasztható a beállított motorfordulat mellett -, mindig elérhető a TLT fordulatszám, a menetsebesség és a teljesítmény optimális gazdaságosság melletti összehangolása. A könnyebb terhelést jelentő munkákhoz az 540 Eco vagy az 1000 Eco fokozat TLT-fordulatszáma kb. 1600/min-nél valósul meg, ami tovább javítja az üzemanyag-takarékosságot, és hozzájárul a fülkén belüli zaj csökkentéséhez. A hajtóművezérlő gondoskodik a négykerék-hajtás és a differenciálzár működtetésének legtöbb, normál esetben ismétlődő feladatáról is. A rendszer a differenciálzárat is bekapcsolja, amikor szükség van rá - amikor a művelőeszköz munkahelyzetbe süllyed, és szétkapcsolja, amikor nem kell.
A hidrosztatikus kormányzás nem csak a könnyű és pontos irányítást teszi lehetővé, hanem sokrétű állíthatóságot is biztosít. Az opcionálisan rendelhető funkció lehetővé teszi a kezelő számára a kormányzási arány beállítását, azaz az adott kikormányzási szög eléréséhez szükséges kormányfordulatok számának megadását. A rendszer be- és kikapcsolható. A nagy sebességű szántóföldi vagy közúti üzemeltetés biztonsága érdekében 18 km/h sebesség felett automatikusan kikapcsol.
A Massey Ferguson 8670-nel szerzett gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy üzemóránként a fogyasztása jelentősen függ az éppen végzett munkafolyamattól, eddig 20 és 50 liter közötti értékek voltak mérhetők.