Megújul a magyar mezőgazdaság: itt is jön az elektromos motor?

agrarszektor.hu
Az agrárium az egyik legtöbb energiát felhasználó ágazat, ezért az alternatív energiáknak fontos szerepük lehet a jövőben. A kormány elektromosautó-vásárlási támogatása többek szerint elhozza Magyarországra az elektromos autózás fénykorát, de mi lesz a haszongépjárművekkel? Még mindig fennáll az örök vita az iparági szakértők között, hogy az elektromos motor vagy a hibrid lesz-e a jövő, de az Agrárszektor Konferencia 2016 című rendezvényen kiderült, abban sincs egyetértés, hogy helyet kaphatnak-e a közeljövőben a környezetbarát járművek a mezőgazdaságban.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A közlekedés az elektromos motoroknak köszönhetően paradigmaváltás előtt áll, és az elektromobilitás idővel várhatóan a mezőgazdasági gépekben is teret nyer.

Az, hogy a kormány támogatást kínál a környezetkímélő elektromos autók vásárlására, elhozhatja az elektromos autózás fénykorát, de ennek a hatása az autóiparra még csak a távolabbi jövőben lesz igazán érezhető, a mezőgazdaságban pedig rövid távon nem erre kellene koncentrálni

- mondta Sebestyén István, az Everda Kft. ügyvezetője az Agrárszektor Konferencia 2016 című rendezvényen.

Lesznek környezetbarát járművek a mezőgazdaságban?

Az alternatív megoldások térhódítását felgyorsíthatja, ha az Európai Unió 10-15 éven belül a legtöbb országban valóban betiltja a belső égésű motorral szerelt személyautók, buszok, könnyű áruszállítók forgalomba helyezését.

A tömegközlekedési eszközök és a haszonjárművek terén is folynak fejlesztések, erre példa a debreceni elektromos meghajtású kukásautó vagy a Mercedes nyáron bemutatott elektromos kamionja.

Sebestyén István szerint azonban a hazai agráriumban azt lenne érdemes kihasználni alternatív energia terén, hogy van vizünk, napsütés és szél is, tehát minden rendelkezésre áll, hogy alternatív energiát állítsunk elő.

Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. marketingigazgatója szerint a mezőgazdaságban az elektromos motoroknak még egy jó ideig kevéssé lesz létjogosultságuk, annak ellenére, hogy vannak próbálkozások.

Szezonban nem lehet néhány órára félreállni tölteni a motort. Az agráriumban tehát nem ebben látom az energiahatékonyság jövőjét, mert túl fontos a teljesítmény

- tette hozzá.

Az örök kérdés: elektromos vagy hibrid?

Krajcsovits Sándor, a Toyota termék- és marketingvezetője elmondta, hogy a hibridgyártás áll a Toyota stratégiájának középpontjában, mert a cég nem az elektromos autót tartja a jövőnek. Az úgynevezett full hyrid lényege a fékenergia hatékony visszanyerése és újrahasznosítása.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői nem mindannyian értettek ebben egyet: Horváth Gergő, a NISSAN SALES CEE Kft. pr- és marketingmenedzsere szerint igenis az elektromos autó a jövő, amit az is jelez, hogy a legtöbb autógyártó már piacra dobott egy saját elektromos gépjárművet.

Varga Tamás, Citroen/Peugeot - C Automobil Import Kft. vállalati értékesítési menedzsere szerint az elektromos autók szerepének növekedésének három fontos feltétele van:

• elérhető műszaki megoldások a gépjárműgyártók részéről
• kiterjedt töltőhálózat
• gazdasági és jogszabályi ösztönzőrendszer

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?