Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az iTarra egy teljesen önjáró és elektromos meghajtású lánctalpas traktor, amelyet különböző feladatok elvégzésére terveztek, ideértve a mezőgazdasági munkákat is. A prototípus dízelgenerátorral is rendelkezik, amely legfeljebb 110 kilowattnyi elektromos energiát tud termelni, hogy a rákapcsolt felszereléseket meghajtsa. A következő verzióban már a Caterpillar által gyártott erősebb dízelgenerátorral lesz felszerelve, amely nagyjából 250 kilowattnyi teljesítményre lesz képes.
Az iTarrát az ír feltaláló, David Doran fejlesztette, és az Acres Machinery építette meg, amelynek székhelye az nyugat-írországi Roscommon város közelében található. A robottraktor létrehozásából több vállalkozás is kivette a részét. Az automata navigációs rendszer fejlesztésében például a TopCon segédkezett. Az általuk megalkotott rendszer képes együttműködni egyebek a különféle kamerarendszerekkel is. A prototípus megalkotásában az ír takarmánykeverő-gyártó, a Keenan működött közre. A Keenan a projekt kedvéért az általános takarmánykeverőjét is átalakította, hogy csatlakoztatni lehessen az iTarrával. Az átalakított takarmánykeverő így a hagyományos teljesítményleadó helyett elektromos meghajtással üzemel, és a hidraulikus munkahengerek helyett elektromos szervomotorok működtetik a keverőlapát-rendszert.
A traktort két hidrosztatikus hajtású, gumihevederes járószerkezet mozgatja, és12 tonna legnagyobb vontatókapacitással rendelkezik. A standard függesztőszerkezet ki lett cserélve egy gyors tengelykapcsolóra, amely az erős elektromágneseknek köszönhetően szorosan fogja és nem engedi el a rákapcsolt munkagépet, így az iTarra emberi közreműködés nélkül is képes lesz ilyen eszközöket és szerszámokat magához kapcsolni és igény szerint eloldani. Egyedül az elektromos meghajtáshoz és az irányításhoz való csatlakozókat kell manuálisan bekötni, de a gyártó szerint hosszútávon ez is automatizálható lesz majd.
Az iTarra háromféleképpen lesz irányítható. Egyrészt teljesen automata üzemmódban, a beletáplált útvonalat és utasításokat önműködően követi. Másrészt virtuálisan, amelynek során a kezelő egy VR sisakot ölt magára, és a világ bármely pontjáról közvetlenül irányítja a traktort. Végül pedig a hagyományos rádiótávirányítással is vezethető lesz az iTarra. Szerkezetét tekintve kompakt és könnyű, mindössze 4,5 tonnás súlya két gumihevederen fog nyugodni, amelyek majdnem két négyzetméteren fognak érintkezni a talajjal.
David Doran az iTarrával egy olyan platformot akar megalkotni, amelyhez minden felszerelés- és eszközgyártó képes lehet csatlakoztatni a termékeit, akik így olyan vevőket is kiszolgálhatnak majd, akik autonóm mezőgazdasági gépeket keresnek. Az iTarra alapfelszereléssel és elülső függesztő szerkeztettel megközelítőleg 150 ezer euróba, azaz megközelítőleg 50 millió forintba fog kerülni, extrákkal viszont elérheti a 200 ezer eurót, azaz a 66 millió forintot is.
A cikk eredeti nyelven a Future Farming oldalán olvasható.